اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۰:۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۴۲۳۵۲

۹۱ سال حبس، رای متهمان  تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان

مشهد| رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: متهمان پرونده تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان در مجموع به ۹۱ سال حبس، شلاق و رد مال محکوم شدند. حجت‌الاسلام علی مظفری، اتهام عمده متهمان پرونده تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان را علاوه بر تخلفات متعدد؛ طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد؛ «مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق وجوه کلان به صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی که موجب تصاحب و حیف و میل اموال مردم توأم با مشارکت در کلاهبرداری با توسل به شیوه‌ها و مانورهای متقلبانه و امیدوار کردن مردم به امور واهی، اشتغال غیرمجاز به عملیات بانکی» اعلام کرد. وی افزود: در مجموع دادگاه محترم نهایتاً با در نظر گرفتن کلیه موازین قانونی متهم ردیف اول محمد مهدی پورسلیمی فرزند محمد را به لحاظ نقش برجسته‌ای که در تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان به عنوان رییس هیات‌مدیره داشته و به عبارتی سردستگی تخلفات و عناوین مجرمانه را در تعاونی مزبور برعهده داشته است به تحمل ۲۰ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۲) و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی، محکوم می‌کند.

سد اکباتان همدان سرریز کرد

همدان| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از سرریز شدن سد اکباتان همدان خبر داد و گفت: سد اکباتان جمعه ۲۳ فروردین ماه سرریز کرده است.

منصور ستوده از سرریز شدن سد اکباتان همدان خبر داد و اظهار داشت: رودخانه پایین دست سد اکباتان همدان پایش شده و گنجایش این حجم عبور آب را دارد. وی با بیان اینکه از ۵ روز گذشته دریچه‌های سد اکباتان همدان باز شد، گفت: به واسطه این اقدام حدود ۱۵ هزار مترمکعب آب از سد خارج می‌شود تا هم رسوبات سد تخلیه شود و هم آب بی‌کیفیتی که نور و اکسیژن دریافت نمی‌کند رها شود و در ازای آن آب تمیز و با کیفیت جایگزین شود. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ورودی سد اکباتان را ۱۵ مترمکعب در ثانیه آب دانست و گفت: یک متر مکعب در ثانیه نیز از آب این سد برای شرب شهروندان همدان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری در ابوموسی باعث توسعه   گردشگری می‌شود

بندرعباس| فرماندار شهرستان ابوموسی با اشاره به نامگذاری سال مقام معظم رهبری به نام رونق تولید، اظهار کرد: ما برنامه بسیار خوبی در جهت رونق شهرستان ابوموسی داریم. نماینده عالی دولت در شهرستان ابوموسی ضمن استقبال از سرمایه‌گذاران جهت رونق تولید در ابوموسی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان پرداخت. پوربابایی با توجه به پتانسیل پرورش ماهی در قفس در ابوموسی، افزود: امروزه پرورش ماهی در قفس مورد توجه پژوهشگران و محققان جامعه و هم پرورش‌دهندگان است که این شرایط در جزیره ابوموسی وجود دارد و برای سرمایه‌گذاران هم مقرون به صرفه است که می‌توانند با افزایش تولید حتی صادرات نیز انجام دهند و سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیار سودآور است. وی با اشاره به ظرفیت بازارهای هفتگی و دوره‌ای در ابوموسی، اظهار کرد: در سال گذشته به این سبک بازار در جزیره راه‌اندازی کردیم ولی باید این برنامه گسترش و تنوع پیدا کند و مردم می‌توانند محصولات تولیدی و کشاورزی و دریایی خود را بدون واسطه دلال در بازار عرضه نمایند و قطعا با گسترش این بازارها رونق اقتصادی در خانواده و شهروندان ابوموسی ایجاد خواهد شد و حتی موجب کاهش بیکاری فصلی نیز می‌شود.

خسارت سیلاب به 30 هزار هکتار از مزارع نیشکر

اهواز| مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اینکه مزارع پنجمین کشت و صنعت توسعه نیشکر در خوزستان نیز دیروز به زیر آب رفت، گفت: سیلاب خوزستان تاکنون به 30 هزار هکتار از مزارع نیشکر خسارت زده است.

محمود شمیلی با اشاره به اینکه امروز مزارع کشت و صنعت فارابی در اثر ورود سیلاب به زیر آب رفت، بیان کرد: با پیشروی سیلاب به سمت کشت و صنعت نیشکر فارابی، اردوگاه اسکان اضطراری سیل‌زدگان در این شرکت نیز در معرض خطر آبگرفتگی قرار گرفت. وی ادامه داد: بیش از 800 نفر از سیل‌زدگان روستای دریسیه دارخوین از توابع شادگان در اردوگاه‌های اضطراری شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی اسکان داده شدند.

پروژه گازرسانی 18 روستای   دیواندره  واگذار شد

سنندج| فرماندار دیواندره، از واگذاری پروژه گازرسانی روستای شهرستان دیواندره به پیمانکار خبر داد و گفت: به زودی عملیات اجرایی گازرسانی به این روستاها آغاز خواهد شد . جعفر توان اظهار کرد: در سفر استاندار کردستان به دیواندره گازرسانی به 21 روستای شهرستان کلنگ زنی شد که 18 روستای آن به پیمانکار واگذار شده و پروژه گازرسانی به سه روستای درویان فارس، گرجی و قزلبلاغ از توابع بخش سارال نیز در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد . او با بیان اینکه از مجموع 173 روستای شهرستان 159 روستا قابلیت گازرسانی را دارد، تصریح کرد: تاکنون به 123 روستای شهرستان گازرسانی شده و در سال جاری 21 روستای دیگر   می‌شود .

 

ارسال نظر