پارسال 16.5 میلیارد دلار کالا از گمرک‌های هرمزگان صادر شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۵:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۳۴۶
پارسال 16.5 میلیارد دلار کالا  از گمرک‌های هرمزگان صادر شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان می‌گوید: 16 میلیارد و 500 میلیون دلار کالا به وزن 45 میلیون تن در سال گذشته از طریق مبادی گمرکی استان به خارج از کشور صادر شد.

خلیل قاسمی در نشست با رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال 96 از لحاظ ارزش دلاری رشد 65 درصدی داشته است. وی بیان داشت: بیشترین صادرات هرمزگان به کشورهای امارات متحده عربی، چین، هند، عمان و تایلند است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: بیشترین کالاهای صادراتی شامل روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها، مواد قیری موم‌های معدنی، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، چدن آهن و فولاد، سنگ فلز جوش و خاکستر آن، مس و مصنوعات از مس است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در راستای سیاست‌های 2 کشور ایران و عمان نیز گفت: یکی از برنامه‌های هدف‌گذاری شده این سازمان در سال جاری، افزایش مراودات تجاری با کشور عمان است.

قاسمی افزود: همچنین در راستای توسعه همکاری بازرگانی و اقتصادی 2 کشور ایران و عمان برنامه‌هایی برای امسال تدارک دیده شده که می‌توان به پیگیری مفاد کمیسیون‌های مشترک اقتصادی 2 کشور و همچنین مفاد تفاهم نامه بین استان‌های هرمزگان و مسندم اشاره کرد.

وی بیان داشت: برگزاری سه نمایشگاه توانمندی تولیدی و صادراتی و همچنین برقراری مجدد خطوط دریایی مشترک جهت حمل بار و مسافر بین بندر خصب و بندرعباس نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته بین استان‌های هرمزگان و مسندم عمان بوده است. قاسمی یادآورشد: یکی از ظرفیت‌های برجسته هرمزگان استقرار مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل است و استفاده بهینه و تدوین برنامه‌های اصولی برای استفاده از صنایع دریایی استان در کشورهای همسایه امری مهم برای این استان است.

 

ارسال نظر