رشد 4 برابری صادرات پا و پنجه مرغ از استان مرکزی

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹۲۱
رشد 4  برابری صادرات پا
و پنجه مرغ از استان مرکزی

مرکزی| مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادرات پا و پنجه مرغ در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل آن چهار برابر شد. به گزارش اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، محسن شانقی افزود: سال گذشته 468 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ با نظارت اداره کل دامپزشکی استان به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول در سال قبل از آن 112 هزار کیلوگرم بوده است. وی ادامه داد: 293 هزار کیلوگرم خوراک دام نیز در این مدت با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 100 درصد افزایش دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 389 هزار و 407 کیلوگرم گوشت مرغ منجمد سال گذشته از این استان به خارج از کشور صادر شد در حالی که در سال 96 میزان صادرات این محصول 93 هزار و 682 کیلوگرم بود.

وی ادامه داد: 105 هزار قطعه ماهی زنده با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت به کشور ترکیه صادر شد که صادرات این محصول نسبت به سال قبل از آن 100 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 138 هزار و 25 قطعه انواع آبزیان زینتی پارسال به کشورهای عراق و افغانستان و 2 میلیون و 901 هزار و 750 کیلوگرم خوراک و مکمل طیور به خارج از کشور صادر شده است.

 

ارسال نظر