توقف صادرات سیب‌زمینی و پیاز برای مقابله با گرانی

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹۱۷
توقف صادرات سیب‌زمینی
و پیاز برای مقابله با گرانی

کرمان| مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان به قیمت پیاز اشاره و عنوان کرد: اکنون قیمت عمده فروشی در محل مزرعه بین 3000 تا 3500 تومان است که نسبت به یک هفته قبل تقریبا 50 درصد کاهش قیمت دارد. فرامرز رستگاری در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص وضعیت پیاز در استان کرمان گفت: اکنون تولید طرح زمستانه جنوب استان تقریبا تمام شده و زمان برداشت پیاز کشت بهاره در جنوب استان آغاز شده است.

وی با بیان این مطلب که پیش‌بینی می‌کنیم در کشت بهاره حدود 240 هزار تن تولید پیاز را در این منطقه داشته باشیم، ادامه داد: برداشت کشت بهاره پیاز از 20فروردین‌ماه آغاز و تا 10 خردادماه ادامه دارد.

وی از توقف صادرات سیب زمینی و پیاز از امروز به بعد خبر داد و بیان کرد: در دو ماه آینده فقط جنوب استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان پیاز تولید می‌کردند، گفتنی است که شهر دزفول استان خوزستان هرساله حدود 3000 تن پیاز کشت بهاره تولید می‌کرد که اکنون با وجود سیل‌های اخیر نمی‌دانیم که چه میزان آن محقق می‌شود. رستگار با بیان این مطلب که امسال جنوب استان کرمان دو برابر سال گذشته پیاز تولید می‌کند، اظهار کرد: کشت بهاره ما در گذشته 1670 هکتار بوده است که اکنون به حدود 4000 هکتار کشت تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که 240 هزار تن محصول پیاز تا 10 خردادماه روانه بازار کنیم.

 

ارسال نظر