نرخ بیکاری استان اصفهان اعلام شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۵:۰۱:۳۸
کد خبر: ۱۴۱۷۶۲
نرخ بیکاری استان اصفهان اعلام شد

سهم بخش کشاورزی از جمعیت فعال اقتصادی ۱۰ درصد

 

براساس آخرین آمارها، تعداد شرکت‌های تعاونی در حال بهره‌برداری استان اصفهان در سال ۹۶ به تعداد ۳۳ شرکت با سرمایه ۱۲۰۱۴ میلیون ریال و اشتغال ۳۹۹ نفر بوده و سهم بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات از این تعداد شرکت‌های تعاونی در حال بهره‌برداری فعال به ترتیب ۱۸.۲، ۲۴.۲ و ۵۷.۶ درصد اعلام شده است.

به گزارش تعادل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، براساس مرکز آمار و اطلاعات وزارت تعاون، نتایج حاصل از طرح آمارگیری نیروی کار حاکی از آن است که نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۱۳۹۶به میزان ۴۱.۴ درصد و نرخ بیکاری استان در این دوره زمانی ۱۴.۴ درصد است. بر اساس برآورد جمعیتی سال ۱۳۹۶، جمعیت استان اصفهان ۵.۲ میلیون نفر است که ۸۸.۲ درصد در مناطق شهری و ۱۱.۸ درصد در مناطق روستایی و غیر ساکن زندگی می‌کنند. جمعیت فعال اقتصادی استان در سال ۱۳۹۶ بر اساس طرح مزبور ۱۸۵۶۸۵۶ نفر و جمعیت شاغل و بیکار به ترتیب ۱۵۸۹۰۴۴ و ۲۶۷۸۱۲ نفر بوده و سهم شاغلان بخش کشاورزی، صنعت و خدمات استان در سال ۱۳۹۶ به ترتیب ۱۰.۲، ۴۳.۸ و ۴۵.۹ درصد گزارش شده است. در سال ۱۳۹۶ تعداد شرکت‌های تعاونی در حال بهره‌برداری استان ۳۳ شرکت با سرمایه ۱۲۰۱۴ میلیون ریال و اشتغال ۳۹۹ نفر بوده است سهم بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات از این تعداد شرکت‌های تعاونی در حال بهره‌برداری فعال به ترتیب ۱۸.۲، ۲۴.۲ و ۵۷.۶ درصد ثبت شده است.

براساس این گزارش، تعداد دانشجویان موسسات آموزش عالی استان در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵به میزان ۲۸۱۶۸۳ نفر بوده که ۵۱ درصد مربوط به مردان و ۴۹ درصد مربوط به زنان است.

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال ۱۳۹۶ تعداد مجوز تاسیس کارگاه‌های صنعتی استان ۱۱۲۹ فقره و تعداد پروانه بهره‌برداری کارگاه‌های صنعتی استان ۵۱۶ فقره بوده است.

در سال ۱۳۹۶ میزان تسهیلات اعطایی بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید در استان به ترتیب ۱۹۱۶، ۱۷۷۸۳، ۷۹۲ میلیارد ریال گزارش شده است. این استان از لحاظ تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال ۱۳۹۴ در رتبه ۳ قرار دارد. در سال ۱۳۹۵ ارزش صادرات و واردات استان به ترتیب ۸۰۵۸۸۴ و ۲۸۱۱۲۰ هزار دلار اعلام شده است.

 

 

ارسال نظر