اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۴۱۳۶۶

رکود در بازار آجیل به دلیل گرانی

تبریز|رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تبریز گفت: با چهار برابر شدن قیمت پسته در ماه‌های اخیر بازار آجیل فروشی تبریز راکد شده است.

‌سید احمد محمدی، با اشاره به وضعیت بازار آجیل در تبریز، اظهار کرد: افزایش قیمت پسته و آجیل به دلیل سرمازدگی و کمبود تولید محصولات بوده و ربطی به ایام نوروز ندارد. تعداد مشتری‌های آجیل فروشی‌های تبریز با گران شدن آجیل به میزان

۷۰ درصد کاهش یافته است.او در خصوص قیمت آجیل در سطح شهر، ادامه داد: قیمت هر کیلو پسته در سال گذشته ۶۰ هزار تومان بوده که امسال قیمت این محصول به ۲۰۰ تا ۲۸۰ هزار تومان رسیده است.محمدی افزود: قیمت هر کیلوگرم فندق حدود ۱۷۰ هزار تومان است که قیمت این محصول در سال گذشته ۵۰ هزار تومان بود؛ همچنین هرکیلوگرم گردو در بازار تبریز به قیمت ۱۴۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و بادام هندی به قیمت ۲۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

ماجرای انتقال آب به یزد از شهرهای دیگر چیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد: کلید خوردن طرح جدید انتقال آب از شهرهای دیگر برای تامین آب شرب یزد به هشت سال زمان نیاز دارد و در طی این مدت تنها با صرفه جویی می‌توان آب مورد نیاز استان را مدیریت کرد. به گزارش روابط عمومی آبفای یزد، محمدمهدی جوادیان‌زاده در نشست برنامه‌ریزی سند توسعه آب محور استان عنوان کرد: تاکنون بخشی از سند آمایش استان تهیه شده که موضوع آب بطور ویژه در آن دیده شده است. تهیه برنامه جامع آب استان که مورد تاکید وزارت نیرو است، موازی ‎ کاری با این طرح محسوب می‎ شود.

پرداخت ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

یاسوج| مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان خبر داد.پروانه نیک مرام در نشست شورای اشتغال استان، پرداخت ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان گفت: از مجموع ۱۹۶ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی در حوزه بانک‌ها، پوشش ۷۲ درصدی پرداخت محقق شده است.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات اشتغال روستایی استان در مرحله اول ۱۰۷ میلیارد تومان بوده است، افزود: با در نظر گرفتن مرحله دوم تسهیلات تخصیصی به استان، این تسهیلات به ۳۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

 

ارسال نظر