رشد شتابان اشتغال‌زایی بنیاد برکت در خوزستان

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۱۸۶
رشد شتابان اشتغال‌زایی بنیاد برکت در خوزستان

نهضت اشتغال‌زایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان خوزستان شتاب بیشتری به خود گرفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، این بنیاد در ادامه ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌‌یافته کشور، ایجاد 3 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق کمتر برخوردار شهرها و روستاهای استان خوزستان هدف‌گذاری کرده است.

این تعداد طرح اشتغال‌زایی در قالب طرح سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) در تمام 27 شهرستان و بیش از 4 هزار روستای استان خوزستان در دست ایجاد است.

در همین راستا، 1500 طرح اشتغال‌زایی تا پایان سال 97 به‌ بهره‌برداری کامل خواهد رسید و مابقی نیز تا پایان سال آینده اجرایی خواهد شد.‌ این تعداد طرح در رشته‌هایی هم‌چون پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، صنایع دستی، کشاورزی و سایر حوزه‌های کاری ایجاد می‌شود.

برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این 3 هزار طرح اشتغال‌زایی بیش از 900 میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش‌بینی شده که در قالب وام قرض‌الحسنه به متقاضیان و واجدین شرایط پرداخت می‌شود.

برای ایجاد 1500 طرح اشتغال‌زایی هدف‌گذاری شده در سال 97، از میان 3454 طرح معرفی شده، پس از انجام مراحل مختلف از جمله بازدید و اهلیت‌سنجی فنی و اعتباری، 1500 طرح واجد شرایط شناخته و به بانک عامل معرفی شده‌اند که تاکنون 1200 طرح آغاز به‌کار کرده و مابقی نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

گفتنی است، بنیاد برکت با هدف محرومیت‌زدایی، کاهش فقر و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و روستایی، چند طرح و الگو را شامل «آسمان» (آیین‌نامه سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی)، «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت)، «آفتاب» (آیین‌نامه فقرزدایی و توان‌افزایی برکت) و همچنین مدل «مهتاب» (مدل‌ هادی تلاش اقتصادی برکت)، برای ایجاد اشتغال در این مناطق در دستور کار دارد.

در طرح توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت)، متقاضیان پس از کسب شرایط لازم، از سوی بنیاد برکت برای دریافت وام تا سقف 300 میلیون ریال بدون بهره و با کارمزد 4 درصد به بانک عامل معرفی می‌شوند و به منظور ایجاد اشتغال و آموزش مورد حمایت و پشتیبانی این بنیاد قرار می‌گیرند.

در این طرح، در ابتدا کمیته توسعه اشتغال برکت در مناطق هدف با حضور و مشارکت فرماندار، امام‌جمعه، نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، دهیاران و مجریان و تسهیل‌گران تشکیل می‌شود. سپس با انتخاب روستاهای مورد نظر برای ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت شروع به اطلاع‌رسانی در سطح روستاها کرده و پس از ثبت‌نام از متقاضیان، مراحل اهلیت‌سنجی فنی و اعتباری آغاز شده و در نهایت، واجدین شرایط به بانک عامل برای دریافت وام معرفی می‌شوند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امسال 10 هزار طرح اشتغال‌زایی را با بیش از 40 هزار فرصت شغلی در قالب طرح‌های توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور، تسهیلات‌محور و بنگاه‌محور خود در روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور راه‌اندازی و به‌بهره‌برداری رسانده است.

 

ارسال نظر