مراسم 20 سالگی متروی تهران و حومه برگزار شد

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۰۱:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۰۱۹

همزمالن با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال صبح دیروز طی مراسمی تمبر 20 سالگی متروی تهران و حومه رونمایی و درختی به همین مناسبت کاشته شد.

به گزارش تعادل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، فرنوش نوبخت نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در مراسم بیست سالگی مترو ضمن تشکر از زحمات کارکنان این شرکت و تبریک این روز گفت: بهره‌برداری از متروی تهران و حومه در سال 77 به همت جمعی از همکاران مشتاق شروع شد که شاید خیلی با این صنعت آشنا نبودند اما با تلاش و امید فراوان این مسیر را ادامه دادند و امروز ما صادر‌کننده دانش در این صنعت هستیم.

وی با اشاره به ساخت 200 کیلومتر مترو در پایتخت افزود: 73 مرتبه بخش‌های مختلف متروی تهران افتتاح شد تا اکنون 115 ایستگاه در شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری داریم. نوبخت تصریح کرد: در این 20 سال بیش از 7 میلیارد سفر با این ناوگان انجام شده است که برای آن زحمات بسیاری چه در زمینه ساخت و چه در زمینه بهره‌برداری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: هدف از مراسم امروز رونمایی از تمبر 20 سالگی مترو بود تا یادی کنیم از کسانی که زحمات زیادی در این مسیر کشیدند؛ همچنین امروز روز درختکاری هم هست همزمان یک درخت بیست ساله در حیاط شرکت بهره‌برداری متروی تهران کاشته می‌شود.

در ادامه این مراسم افندی‌زاده قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تبریک بیست سالگی متروی تهران و حومه گفت: یکی از شاخص‌های مهم برای شهرهای توسعه یافته متروست و خوشبختانه متروی تهران یکی از مترو‌های پیشرفته است. وی با بیان اینکه اکنون 19 میلیون سفر درون شهری در تهران انجام می‌شود افزود: 115 ایستگاه مترو در تهران وجود دارد اما طبیعتا این شهر بیش از این نیاز به حمل و نقل ریلی دارد.

وی تصریح کرد: در بازنگری طرح توسعه حمل ونقل درون شهری تهران که در سال 91 انجام شد، ذکر شده است که ما باید بالای 600 کیلومتر ریل در این ناوگان داشته باشیم. خوشبختانه در سال‌های گذشته از لحاظ ساخت به خصوص در سیویل به خودکفایی رسیدیم و در زمینه بهره‌برداری هم با وجود سختی روز افزون کار، شاهد عملکرد بسیار خوبی هستیم.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه مردم انتظارارتقا سطح کیفیت در ارایه خدمات را دارند خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که به منظور افتتاح بخشی از خط 7 و 6 متروی تهران برگزار شده بود مهندس نوبخت اعلام کرد که برای بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید کاملا آماده هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ این واقعا جای تقدیر دارد چرا که ما درگذشته غالبا هنگام افتتاح خطوط جدید با مشکلاتی در بخش بهره‌برداری روبرو بودیم اما اکنون شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تلاش خوبی به خصوص در زمینه تعمیر واگن‌ها و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت موجود انجام داده است . وی در ادامه به کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط 1، 2 و 4به چهاردقیقه اشاره کرد و گفت: در خط 3 و 7 هم شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بودیم و در آینده در خط 6 هم انشاالله خدمات خوبی ارایه خواهد شد.

دکتر افندی‌زاده با بیان اینکه طرح‌های مربوط به محدوده طرح ترافیک و محدوده کاهش آلودگی هوا اگر همزمان با توسعه مترو نباشد مردم را دچار مشکل می‌کند گفت: مکمل این طرح‌ها، توجه ویژه به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است. پیش بینی می‌شود که تا سال 1409 در تهران 27 میلیون سفر درون شهری انجام شود که سهم مترو از این رقم باید 30 درصد باشد.

وی در پایان گفت: جا دارد از تمام کسانی که در این 20 سال برای توسعه مترو تلاش کردند تشکر کنم.

جعفر ربیعی اولین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در ساخت متروی تهران گفت: مترو یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که شروع ساخت آن با همت و پیگیری‌های جدی آیت‌الله هاشمی ممکن شد؛ اکنون در 40 سالگی انقلاب، بهره‌برداری از متروی تهران هم بیست ساله شده است و باید بدانیم که این اتفاق کوچکی نیست.

وی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات محسن هاشمی مدیرعامل اسبق متروی تهران و حومه افزود: در مورد ساخت و بهره‌برداری از این سازه عظیم آنچنان که باید اطلاع‌رسانی نشده است و جا دارد تا با ساخت مستند‌های گوناگون مردم را با آنچه در این عرصه اتفاق می‌افتد و عظمت کار انجام شده بیشتر آشنا کنیم.

ربیعی با بیان اینکه بیش از 7 میلیارد سفر در شبکه متروی تهران و حومه انجام شده است تصریح کرد: تاکنون حتی یک مورد حادثه منجر به فوت در این ناوگان رخ نداده و این با توجه به جابه‌جایی انبوه مسافران در متروی تهران یک افتخار است.

در پایان مراسم تمبر بیست سالگی متروی تهران و حومه رونمایی و درختی 20 ساله به همین مناسبت در حیاط شرکت بهره‌برداری متروی کاشته شد.

همچنین در حاشیه این مراسم مسابقه کیک پزی به مناسبت تولد ۲۰سالگی متروی تهران و حومه در بین پرسنل برگزار و با استقبال خوبی روبرو شد.

 

ارسال نظر