اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۹۲۹

دستور رهاسازی آب زاینده‌رود در ایام نوروز

اصفهان|رییس‌جمهور به وزارت نیرو دستور داد به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند در ایام نوروز آب در زاینده رود رهاسازی شود. حسن روحانی پس از دریافت گزارش اردکانیان وزیر نیرو از بارش‌های اخیر گفت: این گزارش‌تصویر امیدوارکننده‌ای را پس از یک دهه خشکسالی نشان می‌دهد که موجب شکرگزاری است. رییس‌جمهور همچنین با توجه به درخواست‌های مکرر هموطنان، وزارت نیرو را موظف کرد تا با رعایت ملاحظات تامین آب آشامیدنی و کشاورزی و در نظر گرفتن نیازهای محیط زیست، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که طی ایام نوروز و در اصفهان که نگاه همه ایرانیان به زاینده رود است، امکان رها‌سازی آب میسر شود. کسب جوایز ملی نتیجه همت و تلاش همکاران سختکوش است

اصفهان|مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در حاشیه برگزاری بزرگ‌ترین اجلاس استراتژی‌های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت‌های ایرانی که با حضور مسوولان کشوری و شرکت‌های بزرگ تولیدی روز یک‌شنبه 12 اسفند در سالن همایش‌های صدا و سیما تهران برگزار شد و در پی کسب 4 موفقیت بزرگ، با اشاره به این موضوع که ذوب آهن اصفهان با تکیه بر نیروهای متعهد، با‌دانش و سختکوش خود طی چهل سال بسیار توانمند شده است، گفت: کسب جایزه‌های ملی در ابعاد مختلف نتیجه همت و تلاش همکاران سخت کوش است که برای رسیدن به قله‌های افتخار ما را یاری کرده‌اند .  یزدی‌زاده افزود: ذوب‌آهن به عنوان پایه گذار صنعت فولاد کشور به یک دانشگاه تبدیل شده است.

کارمند متخلف بانک به زندان معرفی شد

ساری|رییس کل دادگستری استان مازندران از کشف یک اختلاس دو میلیارد ریالی در یکی از شعبه بانک ملی شهرستان تنکابن خبر داد و گفت: کارمند متخلف بانک به زندان معرفی شد. محمدعلی تقوی فرد با بیان مطلب فوق افزود: در پی وصول گزارش و جمع‌آوری مستندات در‌خصوص برداشت غیرمجاز وجوه از حساب تعدادی از مشتریان توسط یکی از کارمندان بانک ملی در تنکابن، دستورات قضایی لازم به پلیس آگاهی صادر و متهم دستگیر شد.

نخستین سازه آبخیزداری لاستیکی جهان

بیرجند|مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: این استان ‌نخستین سازه آبخیزداری لاستیکی جهان را دارد که توانسته ‌توجه نمایندگان ۵۶ کشور را به خود جلب کند.  علیرضا نصرآبادی دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی ویژه بیابان‌زدایی نیز از جمله اقدامات مهم منابع طبیعی و آبخیزداری است که طی سال‌های گذشته به بار نشسته بطوری که برداشت سالانه 60 تن از گیاه آنغوزه توانسته عایدی 44 میلیاردی را برای روستاییان به دنبال داشته باشد.

 

 

ارسال نظر