نرخ بازدهی تولید پایین‌تر از سایر بخش‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۹۲۲
نرخ بازدهی تولید پایین‌تر از سایر بخش‌ها

مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون ایران گفت: متاسفانه در حال حاضر نرخ بازدهی بخش تولید در کشور از بسیاری حوزه‌ها پایین‌تر است.

رضا وفایی‌یگانه در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد افزود: این موضوع بیانگر اینکه تامین سرمایه بخش تولید باید با هزینه پایین‌تری انجام شود. وی همچنین اظهارداشت: بانک توسعه تعاون در بحث تامین سرمایه اولیه و سرمایه در گردش تعاونی‌ها می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد. مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون ایران گفت: متاسفانه این بانک به‌واسطه پایین بودن میزان سرمایه پایه از رسالت بانک توسعه‌یی بودن خارج و خیلی نمی‌تواند حامی بخش تولید باشد. وی در ادامه افزود: مجلس در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه سال آینده با اختصاص اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل فروش شرکت‌های دولتی برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون موافقت کرده تا این بانک به عنوان یک بانک توسعه‌یی عمل و همینطور بتواند با نرخ‌های پایین‌تر از بخش تولید حمایت کند.

وفایی‌یگانه اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل بخش تولید در کشور با توجه به پایش‌های صورت‌گرفته در سال‌های مختلف بحث تامین سرمایه بوده است. وی به رادیو اقتصاد گفت: مصوبه مزبور یک اتفاق میمون و نوید بخشی در این حوزه است. مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون ایران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فعالیت‌های اقتصادی امروز در کشور به جهت نامناسب بودن فضای کسب و کار از اختلال و بی‌ثباتی رنج می‌برد. وی اظهارداشت: ناگفته نماند فرصت‌های مناسبی در اثنای همین مسائل و مشکلات در کشور وجود دارد که باید غنیمت شمرده شود.

وفایی یگانه «وجود بازار تقاضای مناسب» را بزرگ‌ترین فرصت در اقتصاد ایران برشمرد و گفت: این بازار فرصت بسیارمغتنمی برای توسعه سرمایه‌گذاری و تولید است.

وی همچنین متفاوت شدن نرخ بازدهی در بازارهای مختلف را از مشکلات جدی امروز کشور دانست و افزود: این بحث توزیع منابع را سخت‌تر کرده است.

مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون ایران یادآورشد: نرخ بازدهی در بسیاری از حوزه‌ها امروز از بخش تولید بالاتر است بنابراین جهت‌گیری منابع بیشتر به این سمت است تا تولید!.

برنامه «نود و هشتی‌ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه‌کنندگی «مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع‌رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

 

ارسال نظر