اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۶۱۲

دست سوءاستفاده‌کنندگان از بازار مرغ کوتاه شود

طارم|سرپرست فرمانداری شهرستان طارم می‌گوید: باید دست سوء‌استفاده‌کنندگان از بازار مرغ کوتاه شود. ستار صفری در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان طارم از تشدید نظارت و بازرسی‌ها توسط اکیپ بازرسی از 15 اسفندماه تا 15 فروردین 98 خبر داد و افزود: فعالیت همه واحدهای خدمات‌رسان اعم از رستوران‌ها، سرویس‌های بهداشتی و هر محلی که به نحوی به مردم خدمات می‌دهد، بازرسی خواهد شد.

او با بیان اینکه اغماض در برخوردها در برخی موارد بدترین ظلم به مردم بوده و پذیرفته نیست، گفت: این امر می‌تواند تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد، به‌ویژه اینکه سلامت مردم را می‌تواند تهدید کند. صفری، بازرسی‌های انجام شده و نظارت بر بازار شهرستان را ناکافی عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط بازار و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و خریدهای شب عیدی مردم، می‌طلبد نظارت بر اصناف تشدید شود.

رهایی ۲۱۲ روستای استان کرمانشاه از محاصره برف

کرمانشاه|مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: از صبح جمعه با تلاش عوامل راهداری تاکنون راه روستایی ۲۱۲ روستا بازگشایی شده و مابقی نیز در حال بازگشایی است. فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه با بیان اینکه از رهایی ۲۱۲ روستای استان کرمانشاه از محاصره برفتلاشها برای بازگشایی محورهای مواصلاتی دو چندان شده است گفت: باوجود بارش سنگین برف اکنون راه‌های اصلی باز و تردد در آنها جریان داردو ۲۱۲ روستای استان کرمانشاه از محاصره برف درآمده‌اند و راه‌های روستایی یکی پس از دیگری در حال باز گشایی است. وی اظهار داشت: عوامل راهداری اکنون در راهدارخانه و مسیر‌ها در حال آماده باش هستند.

همایش نگرش‌های نوین درمدیریت، حسابداری و اقتصاد

رودسر|دبیر این همایش یک روزه گفت: 535مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد 257 مقاله پذیرفته شد. فرشاد ثامنی هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء سطح علمی جامعه دانشگاهی و محققین کشور در راستای پیشرفت و توسعه مدیریت و اقتصاد عنوان کرد و افزود: مقالات برتر این همایش به‌صورت کاربردی در مباحث مدیریتی و اقتصادی در جامعه استفاده می‌شود. نماینده مردم شهرستان‌های رودسرواملش در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: برگزاری همایش‌های تخصصی می‌تواند در ارتقای سطح علمی جامعه نقش تاثیرگذاری داشته باشد. اسدالله عباسی، مدیریت توانمند و علم مدیریتی را دو عنصر مهم در عرصه مدیریتی جامعه دانست و افزود: بی‌تردید افزایش سطح علمی مدیران برای رشد و بالندگی جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سیل‌خیزی ۵۰ درصد از حوضه های آبخیز گیلان

رشت|مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با اشاره به فقر پوشش گیاهی در مراتع، گفت: این مساله می تواند نقش بسزایی در سیل‌خیزی بیش از ۵۰ درصد از حوضه های آبخیز استان داشته باشد. محسن یوسف‌پور با بیان اینکه ۲۴۵ هزار هکتار مرتع در استان داریم، اظهار کرد: بالغ بر ۷۰ درصد مراتع گیلان به دلیل فقر پوشش گیاهی در معرض خطر فرسایش خاک قرار دارد که این مساله می‌تواند نقش بسزایی در سیل‌خیزی بیش از ۵۰ درصد از حوضه‌های آبخیز استان داشته باشد. این مقام مسوول، با بیان اینکه تاکنون در سطح ۶۰ درصد از اراضی مرتعی استان عملیات آبخیزداری انجام شده است، عنوان کرد: با مساعدت استاندار گیلان در سال جاری اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به آبخیزداری اختصاص یافته است.

بیش از 1600 راس دام قاچاق در لرستان کشف شد

خرم‌آباد|فرمانده انتظامی لرستان از توقیف 36 دستگاه خودرو و کشف 1642 رأس دام قاچاق در استان خبر داد. سردار محمد مهدیان نسب اظهار کرد: ماموران فرماندهی انتظامی لرستان در اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق دام با هماهنگی مقام قضایی طی دو ماه گذشته در سطح استان 36 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل دام را توقیف کردند. فرمانده انتظامی لرستان ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروهای توقیفی 1642 رأس دام قاچاق فاقد هرگونه مجوز بهداشتی و حمل از نوع (گاو و گوساله، گوسفند، بز و بره) را کشف و 86 نفر را دستگیر کردند.

مهدیان نسب افزود: در مدت یاد شده 36 فقره پرونده قاچاق دام تشکیل و متهمان به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند. کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق کشف شده را 41 میلیارد و 817 میلیون ریال اعلام کردند.

قطع برق 100 روستای شهرستان کوهرنگ

شهرکرد|بارش سنگین برف، برق 100 روستای شهرستان کوهرنگ را قطع کرد.فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: بارش برف در 24 ساعت گذشته، برق روستاهای بخش بازفت و دوآب صمصامی را قطع کرد و تلاش‌ها برای وصل شدن برق این 100 روستا ادامه دارد.مرتضی زمانپور افزودتعدادی گردشگر به شهرستان سفر کرده بودند که با روبرو شدن با این حجم برف غافلگیر و در اقامتگاه‌های شهرستان اسکان داده شدند.

 

ارسال نظر