راه‌اندازی خط کشتیرانی گردشگری چابهار- مسقط

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۵۳۱
راه‌اندازی خط کشتیرانی گردشگری چابهار- مسقط

سیستان و بلوچستان| مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: خط کشتیرانی مسافربری چابهار - مسقط - دوبی و کراچی به زودی راه‌اندازی می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست باسرمایه‌گذار بخش خصوصی گفت: نشست سرمایه‌گذاران کشور‌های مختلف در چابهار نتایج بسیار خوب و مناسبی داشت که از آن جمله توسعه صنعت گردشگری دریایی بود.

وی گفت: به زودی با مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی خط کشتیرانی مسافربری، تفریحی - گردشگری چابهار -مسقط -چابهار، دوبی- چابهار و کراچی - چابهار راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: از آنجا که متولی گردشگری دریایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است، به تبع آن و با توجه به شرایط دریایی خاص منطقه باید در حوزه گردشگری دریایی مجوز‌های لازم از سوی چندین دستگاه از جمله اداره کل میراث فرهنگی استان صادر شود که امیدواریم تمامی دستگاه‌های دست اندرکار در این زمینه همکاری مناسبی داشته باشند.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذار یادشده یک فروند کشتی از نوع هیوندای کشور کره جنوبی با ظرفیت ۲۴۰ نفر با امکانات و تجهیزات لازم خریداری کرده و قرار است برای نخستین‌بار در آب‌های دریای عمان تردد کند.

جلالزایی با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد تومان برای خرید این کشتی هزینه شده است، افزود: مسیر ابتدایی این کشتی چابهار به مسقط و پس از آن چابهار - کراچی و سپس چابهار - قطر - امارات خواهد بود.

 

ارسال نظر