اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۶:۳۳
کد خبر: ۱۴۰۴۵۰

اردبیل عضو مجمع کلان‌شهر‌های ایران شد

اردبیل| شهردار اردبیل از عضویت اردبیل در مجمع کلان‌شهر‌های کشور خبر داد. حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل گفت: با توجه به رشد و افزایش جمعیت شهر اردبیل، اقدامات لازم برای کلان‌شهر شدن اردبیل انجام شده و هم‌اکنون شهر اردبیل عضو مجمع کلان‌شهر‌های ایران شد. وی افزود: با توجه به ارتقای زیرساخت‌های شهری که یکی از مولفه‌های لازم برای پیوستن هر شهری به مجموعه کلان‌شهر‌ها است و شهر اردبیل با داشتن اهمیت سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، ورزشی و گردشگری و نیز با جمعیت بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در آینده‌ای نزدیک جزو کلان‌شهر‌های کشور محسوب خواهد شد. لطف‌اللهیان با تاکید بر مزایای کلان‌شهر شدن اردبیل بیان کرد: تامین اعتبارات کلان‌شهر‌ها توسط دولت، می‌تواند شهر اردبیل را نیز در مسیر توسعه قرار دهد و با اختصاص بودجه‌های عمرانی ویژه کلان‌شهرها، امکان توسعه حمل‌و‌نقل و ایجاد تسهیلات رفاهی بیشتری برای شهروندان فراهم شود.

کشف 31 تن مرغ منجمد فاسد در همدان

همدان| رییس اداره دامپزشکی شهرستان همدان از کشف 31 تن مرغ منجمد فاسد در یکی از مناطق شهر خبر داد. امیرحسین نقی‌پور با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به گشت و بازرسی روزانه کارشناسان اداره دامپزشکی از رستوران‌ها و انبارهای نگهداری گوشت و مرغ، طی بازرسی چند روز گذشته کارشناسان انباری را کشف کردند که 31 تن مرغ منجمد فاسد در آن نگهداری می‌شد. وی ادامه داد: پس از کشف بازرسان و انجام آزمایشات چند روزه روی مرغ‌های انبار شده متوجه شدند که این مرغ‌ها فاسد و غیرقابل مصرف هستند. نقی‌پور خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج آزمایشات امحاء این مرغ‌های فاسد با اخذ مجوز مقام قضایی در دستور کار اداره دامپزشکی قرار گرفت و با فرد خاطی به‌شدت برخورد خواهد شد.

استعفای یک فرماندار با ابلاغیه جدید وزارت کشور

یزد| فرماندار اردکان به دنبال ابلاغ جدید وزارت کشور در مورد محل زندگی فرمانداران از مسوولیت خود استعفا داد. هادی مقیمی، فرماندار اردکان به دنبال الزام وزارت کشور به سکونت فرمانداران در محل ماموریت خود، استعفا کرد. مقیمی که از کارکنان باسابقه وزارت کشور و جانباز هشت سال دفاع مقدس است، خرداد 1395 به عنوان فرماندار اردکان جایگزین حسین اسماعیلی شد.

انتصاب رییس  کارگروه مقابله با قاچاق فرآورده‌ها در مازندران

ساری| مسوول روابط عمومی منطقه ساری گفت: در آغاز فصل زراعی جدید، کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی تشکیل شد. عباس خلیل‌پور از تشکیل هشتمین کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی با محوریت نحوه تامین و تخصیص سوخت به چاه‌های فاقد پروانه و سطح زیر کشت با توجه به آغاز شخم و شیارسال زراعی ۹۸-۹۷ گفت و بیان کرد: طی حکمی از سوی حسن اسحاقی دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران، سبحان رجب پور به عنوان رییس کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی استان مازندران منصوب شد .

عباس خلیل‌پور اذعان داشت: این کارگروه به منظور ایجاد هماهنگی، پشتیبانی و پیگیری عملیات اجرایی تشکیل و در این جلسه وضعیت چاه‌های غیرمجاز ونحوه تامین و تخصیص سوخت به چاه‌های فاقد پروانه مورد بررسی قرارگرفت .

برگزاری آیین تجلیل از مهندسین شرکت گاز مازندران

ساری|  همزمان با روز مهندس، مراسم تقدیر از مهندسین شرکت گاز استان مازندران با حضور مدیرعامل برگزار شد . جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز استان در ابتدای این مراسم با تبریک روز مهندس اظهار داشت: بدون شک جایگاه مهندس و مهندسی در جامعه امری ارزشمند است که اگر با تعهد و تخصص همراه شود قطعا  موجب پویایی در امور عمران و آبادانی می‌شود. وی با بیان اینکه مهم‌ترین قشری که نقشی را در کیفیت زندگی مردم ایفا می‌کنند جامعه مهندسان است، افزود: هر جایی حضور متعهدانه و خلاقانه مهندسان را می‌بینیم در کنار آن توسعه، سازندگی و اصلاح را به وضوح مشاهده می‌کنیم . مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: شرکت گاز استان با همه توان در تلاش است تا گاز طبیعی را به روستاهای بالای 20 خانوار برساند و در ادامه این راه نیازمند تلاش و همکاری همه نهادهای خدمات‌رسان و همچنین تأمین اعتبارات است.

انتصاب سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی

اراک| طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مهندس یوسف عرفانی نسب به عنوان سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی منصوب شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، در حکم ارسالی از سوی حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آمده است: با عنایت به مراتب شایستگی و سوابق مفید جنابعالی به موجب این حکم با حفظ سمت تا تعیین تکلیف و انتخاب مدیرعامل شرکت به عنوان سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی منصوب می‌شوید.

 

ارسال نظر