تحریم ما را متوقف نخواهد کرد

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۴۴۴
تحریم ما را متوقف نخواهد کرد

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران گفت: تحریم‌ها هزینه‌ها را افزایش داده و این طبیعی است اما ما را متوقف نخواهد کرد. انتظار ما از فائو این است که در مباحث انتقال تکنولوژی به ما کمک کند، همان‌طور که ما در مبحث انتقال تکنولوژی به بسیاری از کشورها کمک کرده‌ایم.

به گزارش تعادل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، ارسلان قاسمی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در پاسخ به سوال نماینده فائو در خصوص اینکه فائو می‌خواهد بداند به چه نحو از مشکلات و تحریم رد شدید؟ اذعان داشت: ما حدود ۴۰ سال است که تحریم هستیم و با این تحریم و دور زدن آن کاملاً آشنا هستیم. ما سالانه نزدیک به ۱۰ میلیون تن دانه وارد می‌کنیم و حدود ۷ میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داریم.

وی افزود: بازارهای هدف ما هم جز کشورهای همسایه در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد. دو نوع ذرت دانه‌ای و خوشه‌ای وجود دارد که ذرت دانه‌ای را به دلیل اینکه کشت آن تابستانه و آب‌بر است وارد می‌کنیم اما در زمینه ذرت خوشه‌ای ما خودمان کشت می‌کنیم و این کار برای ما به صرفه است. به همین دلیل سیاست‌هایی که ما و دولت داریم به نحوی است که از هر بخش بازار به صرفه اقتصادی آن برای ایران توجه داریم. البته نگاه استراتژیک ما به برخی کالاها مانند گندم وجود دارد و قصدی در واردات آن نداریم.

قاسمی تاکید کرد: تحریم‌های فعلی دو لطمه به ما وارد کرده است که یکی از آنها اختلال در تبادلات بانکی است و باعث شده ما مشکل تبادل پول با بازارهای هدف را داشته باشیم و مشکل دیگر ما اشکال در سیستم انتقال تکنولوژی بخش کشاورزی با کشورهای دیگر است. در غیر این صورت ما نگران تامین منابع نیستیم.

وی افزود: تحریم‌ها هزینه‌ها را افزایش داده و این طبیعی است اما ما را متوقف نخواهد کرد. انتظار ما از فائو این است که در مباحث انتقال تکنولوژی به ما کمک کند، همان‌طور که ما در مبحث انتقال تکنولوژی به بسیاری از کشورها کمک کرده‌ایم.

 

 

ارسال نظر