اتاق تعاون، صنعت نمایشگاهی ایران را صادر می‌کند

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۳۶۲
اتاق تعاون، صنعت نمایشگاهی ایران را صادر می‌کند

معاون پشتیبانی، برنامه‌ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران گفت: این اتاق با توجه به ظرفیت‌های برگزاری و ساخت سایت‌های نمایشگاهی به دنبال صادرات صنعت نمایشگاهی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

علی مطیع جهانی در ادامه افزود: براساس تفاهمنامه‌ای که میان اتاق تعاون ایران و اتاق بازرگانی بصره امضا می‌شود، تا چندین سال بهره‌برداری از نمایشگاه در اختیار ایران است.

وی ادامه داد: ایران پس از احداث نمایشگاه بین‌المللی بصره می‌تواند از آن برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و پاویون جمهوری اسلامی ایران در بصره استفاده کند.

مطیع جهانی تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی بصره با توجه به موقعیت راهبردی این شهر می‌تواند زمینه گسترش روابط ایران با سایر کشورها را مهیا کند.

وی به سابقه 15 ساله اتاق تعاون ایران در برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان اشاره کرد و ادامه داد: به دنبال توسعه این نمایشگاه و همچنین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی در سطح کشور هستیم.

    ارایه خدمت به تعاونگران در میز خدمت

معاونت پشتیبانی، برنامه‌ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران درباره راه‌اندازی باتا (بانک اطلاعات تعاونی‌های ایران) توضیح داد: پس از مصوبه مقررات زدایی و با هدف استقلال شرکت‌های تعاونی، افزایش قدرت رقابت‌پذیری بخش تعاون با بخش خصوصی و تسهیل امورات تعاونگران این سامانه راه‌اندازی شد. مطیع جهانی گفت: سازمان ثبت اسناد اطلاعات سطح اول تعاونی‌ها را برای راه‌اندازی سامانه باتا در‌اختیار اتاق تعاون ایران قرار داد. اطلاعات تمام تعاونی‌ها در این سامانه موجود است و تعاونگران می‌توانند از آنها به بهترین شکل بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در میز خدمت نیز تمامی خدمات مورد نیاز تعاونگران ارایه می‌شود تا بدین‌ترتیب امورات تعاونگران تسهیل شود. بانک اطلاعات تعاونی‌های ایران (باتا) صبح دیروز با حضور رییس اتاق تعاون ایران، مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ثبت اسناد، روسای اتحادیه‌های سراسری و روسای اتاق تعاون ایران رونمایی شد.

باتا براساس سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور تهیه شده است که این اطلاعات می‌تواند به شکل برخط در اختیار سازمان ثبت اسناد کشور قرار بگیرد.

 

ارسال نظر