اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۲۹۰

خطر سرقت رمز بانکی در خریدهای کنار خیابانی

تهران| رییس پلیس فتای تهران نسبت به خرید شب عید از دستفروشان کنار خیابانی و سرقت رمز بانکی هشدار داد. سرهنگ تورج کاظمی با بیان اینکه در روزها پایانی سال و فزونی یافتن عرضه و تقاضا برای کالا بی‌دقتی شهروندان منجر به افزایش جرایم در زمینه کارت‌های بانکی می‌شود، افزود: «شهروندان باید در تراکم خرید در روزها پایانی سال هوشیاری خود را حفظ کنند.» سرهنگ کاظمی وجود «پین پد» - دستگاه ورود رمز توسط مشتری- را در همه مغازه‌ها الزامی دانست و گفت: «شرکت‌های سازنده هنوز به تعداد تمام کارت خوان‌ها در کشور این پین پدها را آماده نکرده‌اند.» رییس پلیس فتا در ادامه مصاحبه با رادیو گفت‌وگو افزود: «رودربایستی مردم منجر می‌شود ورود رمز توسط مشتری اتفاق نیفتد؛ اما این جرایم خارج از فروشگاه‌های معتبر و رسمی صورت می‌گیرد.» سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه در فروگاه‌های رسمی مسائل خرید و فروش و رمز کارت‌ها رعایت می‌شود، اضافه کرد: «این مشکلات از سوی فروشندگان دوره گرد یا دستفروشانی که اعتبار صنفی ندارند، اتفاق می‌افتد؛ لذا توصیه می‌شود شهروندان در ایام پایانی سال حتی المقدور از فروشگاه‌هایی که به آن اطمینان کامل ندارند، خرید نکنند.»

ضرورت فعال‌سازی واحدهای تملیکی

سمنان|  استاندار سمنان به بانک‌ها هشدار داد، واحدهای تملک‌شده سمنان را به چرخه تولید برگردانند. علیرضا آشناگر در جمع مدیران این استان ضمن هشدار به بانک‌ها خواستار فعال‌سازی واحدهای تملیکی شد و گفت: حدود 62 واحد تولیدی تملک‌شده در اختیار بانک‌های استان سمنان است که باید هرچه سریع‌تر این واحدها به فروش برسند تا هم بانک‌ها به طلب خود برسند و هم صاحب ملک به باقی‌مانده دارایی خود برسد. او با بیان اینکه بانک‌ها باید هرچه زودتر این واحدهای تولیدی را تعیین‌تکلیف کنند تا به چرخه تولید برگردند خاطرنشان کرد: بانک‌ها نباید بیش از طلب خود از املاکی که در اختیارشان است بردارند. تعیین‌تکلیف هرچه سریع‌تر این واحدها هم به افزایش منابع و نقدینگی بانک‌ها کمک می‌کند و هم به افزایش سرمایه‌درگردش و حل بخشی از مشکلات تولید کمک می‌کند. استاندار سمنان با بیان اینکه در سطح کشور 2022 واحد تولیدی در اختیار بانک‌ها قرار دارد، تصریح کرد: در استان سمنان نیز 62 واحد تولیدی در اختیار بانک‌های استان قرار دارد.

انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان   جان بیمار را گرفت

سمنان|   رییس علوم پزشکی استان سمنان از انفجار یک کپسول اکسیژن در بیمارستان کوثر سمنان خبر داد و گفت: متأسفانه این حادثه منجر به مرگ یکی از بیماران این بیمارستان شد. نوید دانایی آتش‌سوزی در مانومتر را عامل انفجار در کپسول اکسیژن برشمرد و اظهار داشت: متأسفانه در حین انتقال بیمار به‌ای سی یو کپسول اکسیژن دچار حادثه شده و مرگ این بیمار را رقم می‌زند. وی با بیان اینکه بیمار به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستان بستری بوده ادامه داد: بیمار برای انجام عمل جراحی به اتاق عمل منتقل می‌شود اما پزشکان بعد از بیهوشی بیمار، متوجه خونریزی شدید و عدم پاسخ بدن بیمار می‌شوند که در ادامه با مشورت تیم پزشکی و رضایت خانواده بیمار از جراحی صرف‌نظر و بیمار به سمت‌ای سی یو راهنمایی می‌شود که در حین انتقال دچار حادثه می‌شود.

صدور کیفرخواست برای مدیران شرکت گاز اردبیل

اردبیل|  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: کیفرخواست برای مدیرعامل و مسوول امور بهره‌برداری شرکت گاز در اردبیل صادر شد.

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: در حال حاضر با بررسی‌ها و نظارت‌های انجام یافته تخلفات در امور مربوط به جایگاه‌های CNG در اردبیل محرز شد و در این ارتباط شاهد برخی تخلفات و سوءاستفاده برخی افراد از جایگاه‌های CNG و دستکاری در کنتور‌های بهره‌برداری بودیم. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: پس از بررسی پرونده و محرز شدن مساله کیفرخواست برای مدیرعامل و مسوول امور بهره‌برداری شرکت گاز در اردبیل در پرونده‌ای مبنی بر سوءاستفاده از جایگاه‌های CNG صادر شد.

عتباتی با اشاره به اینکه تخلفات مالی این پرونده بیش از ۲ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: پس از اینکه این مساله از طریق دادسرا، بازرسی و اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی موضوع تعقیب شد و موضوع مشخص شد پرونده را برای رسیدگی و صدور حکم به دادگاه ارسال کردیم.

تکذیب معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد در اتاق گاز

اهواز| مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد با استفاده از اتاق گاز را تکذیب کرد. مصطفی کنارکوهی در اهواز با بیان اینکه موضوع کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد هفته گذشته در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان مطرح شد، گفت: در این جلسه پیشنهاد یک برنامه میان‌مدت با تدوین سازوکار‌های لازم و مهیا شدن زیرساخت‌های آن از سوی دستگاه‌های مرتبط برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد پیشنهاد شد. او افزود: براساس این برنامه، سگ‌های ماده بدون صاحب در شهر‌ها پس از جمع‌آوری عقیم‌سازی، تحت درمان و واکسیناسیون قرارگرفته و سپس رهاسازی می‌شوند.

 

ارسال نظر