اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۱۹۴

احتمال افزایش قیمت بلیت‌های مشهد

مشهد|دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی استان بیان‌ کرد: شاهد افزایش قیمت بلیت‌های حمل و نقل برای مسافرانی که در هفته دوم ایام نوروز قصد بازگشت را دارند خواهیم بود.

فرقانی در خصوص قیمت بلیت‌های مسافرتی مشهد در ایام نوروز گفت: بلیت‌های ایام نوروز از قبل پیش فروش شده است و کسانی که قصد مسافرت داشته‌اند تاکنون بلیت خود را خریده‌اند.

او ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که مسافرانی که قصد خروج از مشهد به سمت مقاصد دیگر به جز کیش و قشم را دارند در خرید بلیت در هفته اول با افزایش قیمت مواجه نیستند اما در هفته دوم ایام عید که مسافران قصد بازگشت به مشهد را دارند افزایش قیمت حمل و نقل را شاهد خواهیم بود و طبق پیش‌بینی ما این افزایش قیمت از 30 الی 40 درصد خواهد بود و شاید بیشتر نیز بشود.

اقدام خودسرانه یک دهیار برای کشتن 37 قلاده سگ

همدان|معاون فرماندار اسدآباد در رابطه با اتلاف 37 قلاده سگ ولگرد در یکی از روستاهای این شهرستان بدون اجازه و مجوز از دادگستری توسط دهیار روستا گفت: دهیار این روستا باید پاسخگوی خودسرانه اتلاف و کشتار سگ‌های ولگرد این روستا باشد.‌ یزدان آزرمی در جلسه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسدآباد، در این رابطه گفت: دهیار شخصیت حقوقی مستقل بوده که در زمینه این اقدام باید پاسخگو باشد که چرا این کار را انجام داده است و در حال پیگیری موضوع هستیم و امیدواریم بر اساس مصوبات و موازین و قوانین نسبت به این کار اقدام کرده باشد.

پساب واحدهای فرآوری زیتون و تداوم نگرانی‌ها

طارم| سرپرست فرمانداری شهرستان طارم گفت: پساب واحدهای فرآوری زیتون از دغدغه‌های اصلی محیط زیست طارم است.

ستار صفری سطح زیر کشت محصول زیتون در شهرستان طارم را 20 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این مقدار باغ زیتون 12 هزار هکتار دارای باردهی اقتصادی و 8000 هکتار در مرحله نهال و چند هزار هکتار دیگر نیز هنوز به مرحله کاشت نرسیده است. او تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت محصول زیتون در شهرستان به بالای 25 هزار هکتار برسد که در صورت رسیدن به مرحله باردهی اقتصادی همه این مقدار از باغ‌های شهرستان، پساب تولیدی کارخانجات فرآوری زیتون نیز افزایش خواهد یافت.

توقیف 6 شناور صید کف روب در آب‌های دیر و کنگان

بوشهر| جانشین منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه از توقیف 6 فروند شناور صیادی متخلف به علت صید ترال (کف روب) در آب‌های دیر و کنگان و دستگیری 46 متخلف صید خبر داد.

سرهنگ سید حسین انصاری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم استان بوشهر از طریق صید و صیادی زندگی می‌گذرانند افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر تعدادی شناور غیربومی از طریق صید غیرمجاز ترال (کف روب) اقدام به سودجویی کرده و با انتقال صید خود به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به فروش می‌رسانند. او نابودی محیط زیست دریایی و همچنین ذخایر آبزیان را از مضرات صید ترال (کف روب) عنوان کرد و افزود: خواسته مردم استان‌های ساحلی از دستگاه‌های مرتبط و همچنین نیروی دریایی سپاه برخورد با این سودجویان بوده است.

تامین 750 تن میوه عید برای سیستان و بلوچستان

زاهدان| 750 تن سیب و پرتقال برای تامین میوه عید شهروندان سیستان و بلوچستان تهیه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تاکنون بیش از ۳۲۰ تن سیب درختی و ۱۰۰ تن پرتقال به استان حمل و در سردخانه‌ها ذخیره شده است.

او افزود: با توجه به اینکه سهمیه پرتقال والنسیا در استان از شهرستان جیرفت تامین می‌شود و برداشت مرکبات در این شهرستان از اواخر بهمن شروع شده به تدریج کل سهمیه در نظر گرفته شده، وارد استان خواهد شد و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

پیری گفت: قیمت میوه‌ شب عید با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار کشور تعیین و از ۲۷ اسفند در استان توزیع خواهد شد.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی بانوان در مهاباد

سنندج| بانوان مهابادی آثاری از هنرها و صنایع دستی خود را در نمایشگاهی به نمایش گذاشتند.

مدیر نمایشگاه صنایع دستی بانوان مهابادی گفت: نمایشگاه صنایع دستی بانوان به مناسبت هفته زن در تالار وحدت شهرداری مهاباد دایر شده و تا ۱۰ اسفند ماه ادامه می‌یابد. خانم سرحدی افزود: این نمایشگاه شامل صنایع دستی مانند قالیبافی، آینه کاری، گلیم بافی، کار با سنگ، تابلوهای نقاشی، بافتنی، عروسک‌سازی، مجسمه‌سازی، دستمال کردی، وسایل سنتی، ترشیجات و خشکبار است که برای نمایش و فروش به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است. سرحدی، با بیان اینکه این نمایشگاه در 16 غرفه دایر شده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از بانوان سرپرست خانوار است.

 

ارسال نظر