مصوبه دولت برای ارتقای معیشت مرزنشینان

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۱۹۱
مصوبه دولت برای ارتقای معیشت مرزنشینان

ایلام|مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: نوسانات ارزی موجود در بازار ارتباطی با مصوبه دولت برای ارتقای معیشت مرزنشینان مناطق مرزی ندارد.شهریار حیدری دیروز در حاشیه سفر به ایلام در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: این مصوبه 24 بهمن ماه امسال تصویب و با واکنش رییس بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ ارز در بازار روبه رو شده است.او ادامه داد: این در حالی است که اجرای این مصوبه حداقل 45 روز زمان نیاز داشته و نوسان‌های ارزی ارتباطی با این مساله ندارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ادامه داد: این

آیین‌نامه با هدف کمک به مرزنشینان ساکن در غرب، شمال غرب و سواحل خلیج فارس تصویب شده است و در همه فرآیندهای تصویب این آیین نامه، وزارت اقتصاد و صنعت حضور داشته و کلیه ملاحظات تامین ارزی اعمال شده و منشأ قانونی دارد.

وی گفت: تاکنون برای اجرای این آیین نامه یک دلار اختصاص نیافته و اظهارات رییس بانک مرکزی در این خصوص دور از نگاه کارشناسی شده است.

به گفته عضو شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی، این آیین نامه بصورت کامل ملجا قانونی داشته و مرجع تامین ارز آن نیز مشخص شده است.

حیدری افزود: بر اساس این آیین نامه به 48 قلم کالا باید ارز دولتی اختصاص و 100 قلم نیز ارز آزاد داشته باشد که هیچ ارتباطی به گرانی ارز ندارند.به گفته نماینده وزارت کشور در شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی کشور هیچ یک از این اقلام تولید مشابه داخلی ندارند.

 

ارسال نظر