اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۴۰۰۴۵

بازدید  از محصولات جدید ذوب آهن اصفهان

اصفهان| سمپوزیوم بین‌المللی فولاد ایران با حضور خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسوولان و دست اندرکاران صنایع معدنی و فولادی کشور سه شنبه، 30 بهمن ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش آغاز به کار نمود که تا اول اسفند ماه ادامه خواهد داشت . ذوب آهن اصفهان به همراه 9 شرکت فولادی دیگر در برگزاری این سمپوزیوم با انجمن آهن و فولاد ایران همکاری نمودند و مدیرعامل ذوب آهن نیز در پنل تخصصی اثرات رشد نامتوازن صنعت فولاد بر پایداری آن شرکت کرد .

همچنین صنایع و شرکت‌های مشارکت‌کننده با برپایی غرفه‌ای در نمایشگاه جانبی سمپوزیوم حضور دارند که این نمایشگاه نیز با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد . غریب پور پس از این افتتاحیه در غرفه ذوب آهن اصفهان حضور یافت و مهندس یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت در خصوص محصولات جدید از جمله ریل مترو و تیر آهن H30 توضیحاتی ارایه داد .

از سفرهای خارجی در ایام نوروز بکاهیم

باشگاه خبرنگاران| مرجع تقلید شیعیان گفت: در ایام نوروز سفر‌های خارجی بسیاری از سوی ایرانیان انجام می‌شود که پر هزینه است ما نمی‌گوییم از این سفر‌ها جلوگیری شود بلکه این سفر‌ها کمتر انجام شود. آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان دیروز در درس خارج فقه، گفت: کشور ما از طرفی احتیاج به دلار‌هایی که در سفر‌ها خرج می‌شود، دارد و از طرف دیگر، خانواده‌های ضعیفی در کشور داریم که باید به آنان نیز توجه شود؛ بیاییم از این سفر‌ها مخصوصا در ایام نوروز کم کرده و صداوسیما نیز ساده زیستی را در رسانه ملی توصیه نماید.

صدور  مجوز تردد زائران عتبات عالیات از مرز خسروی

کرمانشاه| مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از صدور مجوز تردد زائران عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی در شورای عالی امنیت ملی خبر داد. شهریار حیدری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت کشور، امروز مجوز تردد زائران ایرانی از مرز رسمی خسروی به عتبات عالیات در شورای عالی امنیت ملی اخذ شد. وی اظهار داشت: با ابلاغ این مجوز، اکنون زائران ایرانی در قالب کاروان از مرز رسمی خسروی می‌توانند عازم عتبات عالیات شوند. مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: اکنون مرز رسمی خسروی در مقایسه با سایر مرزها، آماده‌ترین مرز با عراق برای تردد زائران است و تمام زیرساخت‌ها و امکانات و شرایط لازم در این مرز فراهم است.

بارش‌ها از مهم‌ترین دلایل افزایش تراز دریاچه ارومیه

ارومیه| مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: بارشها از مهم‌ترین دلایل اثر بخشی افزایش تراز دریاچه ارومیه است. فرهاد سرخوش با بیان اینکه اثربخشی بارش‌ها در افزایش حجم و مساحت دریاچه ارومیه غیرقابل انکار است، افزود: حوضه آبریز دریاچه ارومیه حوضه‌ای بسته و از محدوده خود تغذیه می‌شود بنابراین رهاسازی آب و هدایت رواناب‌ها، عامل اصلی افزایش تراز دریاچه است چرا که تاکنون هیچ پروژه آبرسانی به دریاچه ارومیه افتتاح نشده و تامین آب از این دو طریق انجام می‌شود. وی با بیان اینکه بارش‌ها سبب تغذیه آب‌خوانها و آب‌های سطحی می‌شود ادامه داد: در سال آبی گذشته حجم آب دریاچه کمتر از یک میلیارد مترمکعب بوده که با افزایش بارشها و هدایت رواناب و رهاسازی‌ها امروز حجم دریاچه ارومیه به 2 میلیارد و 110 میلیون مترمکعب رسیده است.

راه‌اندازی اتوبوس ویژه گردشگری

کرمان| مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان، از راه‌اندازی یک دستگاه اتوبوس ویژه گردشگری از ابتدای سال جدید خبر داد. عبدالهادی طاهری از خریداری سه دستگاه اتوبوس بازسازی شده فعال خبر داد و گفت: عملیات بازسازی یکی از این اتوبوس‌ها در حال انجام است و به زودی به عنوان اتوبوس ویژه گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه روی بدنه این اتوبوس‌ها بنر و استیکر خاصی طراحی شده است تا متفاوت از سایر اتوبوس‌های خطی شهر باشد، افزود: این اقدام زمینه مناسبی برای افزایش دیدار گردشگران از آثار فرهنگی و تاریخی شهر کرمان فراهم می‌کند. طاهری ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی اتوبوس گردشگری، گردشگران، توریست‌ها و شهروندان، بتوانند در طول سال از این اتوبوس‌ استفاده کنند.

روستاها باید سهمی در تولید داخلی داشته باشند

خرم آباد| رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید به اهالی روستاها توجه شود تا سهمی در تولید داخلی داشته باشند و با احساس رضایت در آنجا زندگی کنند. علی مویدی در بازدید از روستای‌صاحب الزمان (عج) در جمع مردم گفت: شعور و درک سیاسی و اجتماعی این روستا در خیلی از شهرها زبانزد بوده و این مناطق نیازمند ارایه خدماتی هستند که در خور شان‌شان باشد. وی عنوان کرد: باید توجه به اهالی روستاها شود تا سهمی در تولید داخلی داشته باشند و با احساس رضایت در آنجا زندگی کنند.

 

ارسال نظر