بسیاری از کالاهای کشورهای همسایه از ایران صادر می‌شوند

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۰۳۹
بسیاری از کالاهای کشورهای همسایه از ایران صادر می‌شوند

گروه بنگاه‌ها|

محسن نریمان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس درگفت‌وگو با خبرنگاران درمورد میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در سال گذشته و مقایسه آن با سال جاری گفت: معادل ۱۲۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری در بیش از ۹۰ درصد واحدهای تولیدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که اغلب سرمایه‌گذاران هم سرمایه‌گذاران ترکی، ارمنی و اهل آذربایجان هستند برای مثال یک نمونه از سرمایه‌گذاران ترک در ۳ ماهه گذشته ۶۰ میلیارد تومان برای تولید روغن زیتون و ذرت اقدام به سرمایه‌گذاری در ارس کرد

   کفش دنیلی را ما صادر می‌کنیم

نریمان افزود: بسیاری از کالاها از کشورهای همسایه وارد ایران شده و مجددا بسته‌بندی می‌شوند و به کشورهای دیگر صادر می‌شوند. در فهرست چنین کالاهایی تولیدات روغن، گردو و حتی برندهای تولید کفش به چشم می‌خورد. برای مثال حتی پوست‌های گردو نیز که به نظر می‌رسد ماده بی‌ارزشی است در بسته بندی‌های ما صادر می‌شود و در کشورهای دیگر برای تولید سوخت از آن استفاده می‌شود یا اینکه در زمینه تولید برند برخی از کفش‌ها مانند دنیلی که در بازار با قیمت بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است تبدیل به یک برند صاحب نام شده‌ایم.

   تا قلب اروپا نفوذ کرده‌ایم

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برندینگ خاص ارس حول چه کالاهایی است؟ گفت: محصولات صادراتی دیکته‌ای نیستند که مثلا حول چه کالاهایی در منطقه مانور بدهیم اما اقبال منطقه‌ای در دنیا است که باعث می‌شود ما در منطقه آزاد رو به سمت چه کالاهایی برویم که در این راه بخش خصوصی تا به حال بسیار خوب عمل کرده است برای مثال از بخش خصوصی یک نفر در زمینه تولیدات سازه‌های گلخانه‌ای توانسته است ۲۵ میلیون دلار درآمد داشته باشد و نه تنها در تامین سازه‌های گلخانه‌ای در داخل بلکه در صادرات آن به کشورهای دیگر مانند کشورهای جنوب قفقاز و CIS بسیار موفق عمل کرده است بنابراین یکی از برندهای ارس ساخت سازه‌های گلخانه‌ای است که در این حوزه در حال تبدیل شدن به قطب محصولات گلخانه‌ای هستیم. نریمان بیان کرد: یکی دیگر از کالاهای حوزه برندینگ ارس اختصاص به بخش دامی و تولید و تامین گوشت کشور دارد به‌طوری که در دو سه ماه اول سال چندین کشتارگاه به بهره‌برداری رسید. حوزه دیگر برندینگ ارس به محصولات گلخانه‌ای مانند تولید گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل دلمه‌ای برمی‌گردد به‌طوری که در زنجیره صادرات گلخانه‌ای توانستیم تا عمق بازارهای اروپایی نفوذ کنیم .

 

 

ارسال نظر