اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۴:۱۰
کد خبر: ۱۳۹۸۹۲

اعمال قانون بیش از 32 هزار خودروی آلاینده

مشهد| رییس اداره محیط زیست، ایمنی و بهداشت شهرداری مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در خصوص 32 هزار و 285 دستگاه خودروی آلاینده زیست محیطی اعمال قانون شد.

محمد پذیرا گفت: 6 هزار و 205 مورد از این تخلفات مربوط به خودروهای دودزا و 16 هزار و 223 مورد مربوط به نداشتن معاینه فنی بوده است.

وی با بیان اینکه مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی خودرو و رفع نقص تا 17 درصد از میزان آلودگی هوا می‌کاهد، اظهار داشت: پنج هزار و 944 تخلف نیز مربوط به نداشتن گواهی برچسب معاینه فنی بوده است.

رفع تجاوز حریم اختصاصی در محدوده مرکز بهره‌برداری

رشت|مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز از رفع تجاوز حریم اختصاصی در محدوده مرکز بهره‌برداری رشت خبر داد.رسول داودی نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از گزارش عملیات خطوط لوله مرکز بهره‌برداری رشت مبنی بر تجاوز به حریم اختصاصی خطوط لوله در محدوده خط اول سراسری، رفع تجاوز به حریم اختصاصی در دستور کار قرار گرفت. مدیر منطقه 9 با بیان اینکه رفع تجاوز در محدوده رضوانشهر، به طول دو کیلومتر انجام شد، افزود: رفع تجاوز خط لوله سراسری اول زیرنظر یارد رشت با استفاده از ماشین آلات شرکتی توسط عملیات خطوط لوله رشت، همکاری واحد حقوقی و همچنین با حضور نماینده واحد حراست منطقه با موفقیت انجام شد.

بازداشت عاملان فساد ارزی در مازندران

ساری|سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات مازندران 5 نفر از عوامل اصلی باند فساد ارزی را دستگیر و تحویل مرجع قضایی دادند.تأسیس شرکت‌های کاغذی و صوری و تطمیع مسوولان برخی شعب بانک‌ها از جمله شگردهای این شبکه سازمان یافته برای دریافت ارز دولتی به بهانه واردات کالا بوده است.

میزان حوالجات ارزی اخذ شده این باند فساد 72 میلیون دلار بوده که از برخی بانک‌ها در استان‌های مازندران، تهران، بوشهر، سیستان و بلوچستان، بندرعباس، تبریز و قزوین بدون وثیقه و تضمین دریافت شده است. سربازان گمنام امام زمان (عج) در این پرونده مبلغ 21 میلیارد ریال از منابع مالی موجود این باند را توقیف و از پرداخت 38 فقره حواله ارزی به مبلغ 20 میلیون یورو جلوگیری کردند.

ساماندهی مرز بین‌المللی باشماق

سنندج| استاندار کردستان گفت: ساماندهی وضعیت مرز بین‌المللی باشماق مریوان به عنوان یکی از مرزهای مهم زمینی کشور، از اولویت‌های اقتصادی استان کردستان است.

بهمن مرادنیا در جلسه بررسی موانع و مشکلات پایانه مرزی باشماق مریوان، با بیان این مطلب اظهار کرد: متأسفانه به دلایل مختلف در گذشته نوع نگاه به وضعیت مرز رسمی باشماق مریوان، نگاه مناسبی نبوده و در حال حاضر نیز برای فعالیت بخش خصوصی در این پایانه مرزی نارسایی‌های وجود دارد.

وی افزود: با توجه به احتمال تصویب نهایی منطقه آزاد بانه و مریوان همه باید برای تسهیل در مراودات مرزی به خصوص در پایانه مرزی باشماق مریوان تلاش کنیم. استاندار کردستان، با تاکید بر لزوم تسریع درروند توسعه زیر ساخت‌های مرز باشماق مریوان در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی باید با هدف بهبود وضعیت توسعه صادرات در این مرز توان خود را مضاعف کرده و راه را برای رونق هر چه بیشتر اقتصادی در مرز باشماق هموار سازند. مرادنیا تاکید کرد: تلاش‌های فراوانی برای بهبود شرایط در مرز باشماق صورت گرفته و حضور همزمان دو معاون وزیر در این مرز نیز نشان از اهمیت بررسی مشکلات مرزی بین‌المللی باشماق مریوان است.

برکناری دو مدیر در سطح استان به دلیل ضعف عملکرد

تهران| مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری تهران تاکید کرد: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته در دو مورد مدیران متخلف یا ضعیف در حوزه عملکرد در سطح استان برکنار شدند و در برخی شوراها و دهیاری‌ها نیز مواردی منجر به تغییر و جابه‌جایی متخلفان شد.

حجت‌الاسلام عباس اسلامی ضمن اشاره به پایش مداوم عملکرد دستگاه‌ها و ارگان‌های استان توسط کل بازرسی گفت: ارزیابی عملکرد تمامی دستگاه‌های اجرایی و ستادی استان تهران به صورت سالانه صورت می‌گیرد و اکنون نیز با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال جاری در حال انجام این پایش و ارزیابی هستیم.

وی افزود: در همین راستا کارگاه آموزشی تعریف سازوکار جهت پایش شاخص‌ها

در خصوص عملکرد دستگاه‌ها در استان تهران در حوزه‌های عمومی و تخصصی برگزار شده است و نمایندگان مجموعه‌های ادارات کل و فرمانداری‌ها در در این رابطه آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

 

ارسال نظر