اخبار شهرستان‌‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۸۰۷

لردگان، میزبان جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی

شهرکرد|شهرستان لردگان، میزبان جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی استان‌های زاگرس نشین ایران است. سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لردگان گفت: یازدهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی با حضور استان‌های زاگرس نشین سیزدهم و چهاردهم اسفندماه با حضور شاهنامه خوانها و هنرمندان و نقالی خوانها در تالار تربیت‌بدنی این شهرستان برگزار خواهد شد.  سیده معصومه موسوی با اشاره به استقبال استان‌های زاگرس‌نشین افزود: این جشنواره در قسمت شاهنامه خوانی در 2 بخش زیر 25 سال و بالای 25 سال برگزار می‌شود و مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر اثر 10 دقیقه است.  موسوی افزود: بخش نقالی این جشنواره در پنج رده سنی زیر 10 سال، 11 تا 16 سال، 17 تا 24 سال، 25 تا 35 سال و بالای 35 سال برگزار می‌شود. موسوی گفت: جشنواره شاهنامه خوانی ونقالی مناطق زاگرس نشین باحضور منتخبانی از استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و هرمزگان برگزار خواهد شد.

فولاد مبارکه در مسوولیت‌های اجتماعی متعهد بوده است

هم‌زمان با ایام دهه فجر و در آستانه یوم‌الله 22 بهمن، مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه مهندس زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، عصارزادگان فرماندار شهرستان مبارکه و جمعی از مسوولان این شهرستان، پس از افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح در شهرستان مبارکه، از فولاد مبارکه بازدید کردند.

 وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: شرکت فولاد مبارکه یکی از بنگاه‌های اقتصادی کشور است که از بدو تأسیس همواره به توسعه راه‌ها و مسوولیت‌های اجتماعی متعهد بوده و در این راه ایفای نقش کرده است.

وی با اشاره به نقش اقتصادی فولاد مبارکه و میزان باری که به‌واسطه این شرکت در ناوگان‌های ریلی و جاده‌ای کشور حمل می‌شود، تصریح کرد: بطور متوسط در هر سال بیش از 20 میلیون تن مواد اولیه و محصولات فولاد مبارکه از طریق ریل و جاده جابه‌جا می‌شود که توجه موثر بر توسعه ریل و جاده به‌موازات افزایش تولید از نقاط قوت بارز این شرکت است.

بسته‌بندی و بازاریابی ضعف واحدهای مرغ تخم‌گذار است

بافق|فرماندار بافق با بیان اینکه مشکلات واحد‌های پرورش مرغ بومی تخم‌گذار شهرستان پیگیری می‌شود گفت: بسته‌بندی و بازاریابی ضعف واحدهای مرغ تخم گذار است. محمد‌زاده رحمانی با اشاره به مشکلاتی که واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار در سطح شهرستان دارند اظهار داشت: در چند سال گذشته سه مزرعه پرورش مرغ‌های بومی تخم گذار در بافق احداث و راه‌اندازی شده است. وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در این زمینه قابل پیگیری و رفع است افزود: دو مشکل اساسی این واحد‌ها بسته‌بندی محصولات و بازاریابی فروش تولیدات است. فرماندار بافق با اشاره به پیگیری جهت رفع این مشکلات اضافه کرد: از طریق اداره کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان پیگیری می‌شود تا این واحد‌ها به استانداردها و شاخص‌های نظام دامپروری وپرورش طیور نزدیک شوند.

دانش‌آموزان حمایت از کالای ایرانی را فرامی گیرند

تهران|قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی را فرامی گیرند. امیرعلی نعمت‌الهی در حاشیه نمایشگاه «دستان کوچک دستاوردهای بزرگ» طی سخنانی گفت: بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل دشمنی‌های زورگویان جهان با نظام اسلامی است. قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در همین راستا برای مقاوم شدن در مقابله با زورگویی‌های مستکبران جهانی می‌بایست، در گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی‌هایی برای ایفای نقش بیشتر معلمان و دانش‌آموزان در اقتصاد کشور انجام شود و به همین دلیل تقویت اقتصادی کشور در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی و اشتغال روستایی

اراک| مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تاکنون 75 درصد از تسهیلات برای اشتغال روستایی و مشاغل خانگی استان پرداخت شده است . آبایی هزاوه در شانزدهمین کارگروه اشتغال استان مرکزی گفت: ١٦٧ میلیارد و ٧٦٠ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی، مشاغل خانگی و بند ب تبصره ١٦ در استان پرداخت شده که ٤ هزار ٨٦٦ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد کرده است  وی افزود: در بخش تسهیلات روستایی و عشایر هزار و ٨٠٥ متقاضی برای دریافت ٤ ٣٤ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی شدند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در تسهیلات قرض الحسنه بند ب تبصره ١٦ قانون بودجه ٩٧، مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، سهم کمیته امداد استان٣٧ میلیارد تومان بوده که تا امروز ٢٧ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان پرداخت و هشت میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان به مددجویان بهزیستی هم تخصیص یافته است .

 

 

ارسال نظر