رتبه استاندارد ایران در جهان ارتقا یافت

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۸۰۵
رتبه استاندارد ایران در جهان ارتقا یافت

بوشهر| مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان در سطوح بین‌المللی باوجود مشکلات و تنگناها به موفقیت‌هایی مهم نایل شده و امسال در بین 163 کشور عضو سازمان جهانی استاندارد از رتبه 32 به 21 ارتقا یافت.

اصغر صالح‌زاده دیروز درگفت‌وگو با ایرنا در بندرگناوه افزود: در کسب این رتبه که به‌تازگی ابلاغ شده، ملاک و معیارهای مختلفی نظیر مشارکت درتدوین استانداردها و نوع فعالیت‌ها درسطوح بین‌المللی و حوزه داخلی و تخصصی ارزیابی شده که این موفقیت نشان‌دهنده ظرفیت و قابلیت‌ها و مدیون تلاش همکاران این سازمان در سراسر کشور است.

وی اظهارداشت: باتوجه به عهده داربودن وظایف گسترده و ظرفیت‌های موجود سازمان، قانونی از سال گذشته با عنوان توسعه و تقویت نظام استاندارد کشور ابلاغ شده که براین اساس پیش بینی‌های لازم برای اجرای آن باید صورت می‌گرفت.

صالح‌زاده با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های مادی و معنوی یکی از این ظرفیت‌هاست، گفت: در استان بوشهر و شهرستان گناوه به دلیل دارا بودن قابلیت‌های خوب اقدام‌های مناسبی صورت گرفت و دراین ارتباط پیش بینی ساختمان جدید استاندارد گناوه در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد تا با استقرار در آن، خدمات بهتر و مطلوب‌تری درحوزه‌های مختلف از جمله به واردکنندگان و صادرکنندگان و نظارت ارایه شود.

 

ارسال نظر