ایجاد بیش از یک میلیون و ۶۲۴ هزار فرصت شغلی در تعاون

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۹۶
ایجاد بیش از یک میلیون و ۶۲۴ هزار فرصت شغلی در   تعاون

همزمان با  برگزاری مراسم جشن 40سالگی انقلاب اسلامی مردم  ایران و در شرایطی که موضوع ارتقای سهم تعاونی ها در شمایل کلی اقتصادی ایران یکی از مهم‌ترین راهبردهای اجرایی کشور محسوب می‌شود نگاهی آماری به عملکرد بخش تعاون بر اساس رشته فعالیت در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۲۴ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شده است. مشاغلی که سهم قابل توجهی در بهبود شاخص های اقتصادی و معیشتی طبقات کمتر برخوردار و مقابله با فقر مطلق داشته اند و  به بخشی از مطالبات مردم در حوزه اشتغالزایی و بهبود شاخص های معیشتی پاسخ داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، آمار عملکرد بخش تعاون همزمان با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این بخش ایجاد بیش از یک میلیون و ۶۲۴ هزار فرصت شغلی را به ثبت رسانده است.

براساس گزارش‌های اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، از این مجموع بیش از ۳۳۸ هزار فرصت شغلی در بخش مسکن بوده که در میان سایر رشته فعالیت‌ها بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است.

همچنین بخش خدمات بیش از ۳۳۳ هزار فرصت شغلی، بخش کشاورزی بیش از ۲۳۱ هزار فرصت شغلی، بخش صنعتی بیش از ۱۷۸ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند.

گفتنی است، در چهل سال گذشته، بیش از ۹۱ هزار تعاونی در کل کشور به ثبت رسید.

 

ارسال نظر