محورهای ۷گانه توافق

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۲۰
محورهای ۷گانه توافق

 نشست منطقه‌ای گسترش کسب و کار با حضور تعاونگران ایرانی به میزبانی انجمن موسیاد ترکیه برگزار و در خصوص 7 محور مهم گفت‌وگو و توافق شد.

با حضور تعاونگران ایرانی به میزبانی انجمن موسیاد ترکیه برگزار و در خصوص ۷ محور مهم گفت‌وگو و توافق شد.

به گزارش تعادل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، رجب پور معاون اقتصادی امور بین‌الملل اتاق تعاون خراسان شمالی در این نشست ضمن دیدار محمت امین بیلمز استاندار وان و عبدالاحد آوراس نماینده استان وان و عبدالرحمن کاآن رییس کل انجمن موسیاد ترکیه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه و استان را تشریح کرد که با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین انجمن موسیاد و اتاق تعاون ایران بر توسعه روابط و همکاری‌ها تاکید شد.براساس این گزارش، محورهای گفت‌وگو و توافقات در زمینه همکاری شامل موارد ذیل است:

  تخصیص فضای کارگاهی رایگان برای شرکت‌های ایرانی متقاضی در شهر وان و اجازه تولید محصول با برند خود و بازاریابی محصولات تولیدی در بازار کشور ترکیه

  چنانچه تولید‌کنندگان ایرانی متقاضی کار در شهر وان ترکیه باشند فضای ۱۵۰ تا ۶۰۰ متری به مدت ۶ ماه تا یک سال به صورت رایگان در اختیارشان گذاشته می‌شود و اجازه ورود موقت ماشین آلات و تجهیزات به کارگاه را دارند تا فعالیت نمایند . و چنانچه بعد از مهلت تعیین شده، شرکت ایرانی تمایل به حضور در ترکیه را داشت زمین رایگان در اختیار شرکت گذاشته می‌شود که می‌تواند نسبت به ساخت کارگاه اقدام کند .

  برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های مشترک ایران و ترکیه با توجه به اشتراکات فرهنگی، زبانی و دینی که برگزاری این نمایشگاه‌ها به دو شکل صورت می‌گیرد .

   برگزاری نمایشگاه در شهرهای دو کشور . ایران – وان همچنین وان – ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت خارجی

  برگزاری نمایشگاه در نقطه صفر مرزی به صورت مشترک با مجوز سازمان توسعه تجارت خارجی

  شناسایی ظرفیت‌های مشترک دو کشور جهت تولید محصول مشترک

  تشکیل شرکت‌های گردشگری جهت جذب توریست از ترکیه به ایران و بالعکس

   همکاری در زمینه اعزام و پذیرش هیاتهای بازرگانی و تجاری با مجوز سازمان توسعه تجارت خارجی

   امضای پروتکل‌های منطقه‌ای برای گسترش روابط تجاری

گفتنی است، ارزش تولیدات انجمن موسیاد ترکیه بیش از ۲۵ میلیارد دلار است که ۲۰ درصد اقتصاد ترکیه را در دست دارد. انجمن موسیاد ترکیه ۲۲۰ شعبه در کل دنیا دارد که در مجموع ۱۳ هزار عضو دارد و ۶۰ هزار واحد تولیدی و بازرگانی زیر مجموعه آن هستند.

 

 

ارسال نظر