اخبار شهرستانها

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۱۷۷

اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی

بوشهر|معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: وجود ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر تاکنون نگران‌کننده نبوده است اما تمهیدات لازم برای مقابله با آنها اتخاذ شده است.

خسرو عمرانی بیان کرد: با توجه به حمله ملخ‌های صحرایی به کشورهای همسایه مانند امارات متحده عربی، عمان و عربستان و ورود آنها به بخش‌هایی از استان بوشهر و استان‌های فارس و هرمزگان اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع بحران در حال انجام است.

او با اشاره به تشکیل گروه‌هایی برای ردیابی ملخ‌ها در استان گفت: دستگاه‌های ریاب در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته و با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان حفظ نباتات کشور، پایش و ردیابی مداوم ملخ‌ها در حال انجام است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ملخ‌ها در مناطقی از گناوه تا دیر به صورت محدود دیده شده‌اند تصریح کرد: تعداد آنها به اندازه‌ای نبوده است که نیاز به مقابله باشد اما تمهیدات لازم برای سم‌پاشی و مقابله با آنها در صورت نیاز اندیشیده شده است.

برگزاری کارگاه توانمند‌سازی آموزگاران مصرف بهینه آب

اردستان| مدیر آبفا اردستان در کارگاه آموزشی توانمند‌سازی آموزگاران در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب گفت: از آموزگاران و مربیان آموزش و پرورش می‌خواهیم بازوی توانمند آبفا در ترغیب مردم به مصرف بهینه آب باشند. شریعتمدار اعلام کرد: با توجه به محدودیت شدید منابع آبی در شهرستان اردستان هنوز مصرف سرانه آب در این شهرستان بیشتر از متوسط استان است.وی با اشاره به میزان سرانه آب در اردستان تصریح کرد: در حال حاضر میزان سرانه آب خانگی در اردستان بیش از 180 لیتر در شبانه روزاست در صورتی که مصرف سرانه آب در استان 154 لیتر در شبانه روز است.مدیر آبفا اردستان گفت: با توجه به محدودیت شدید منایع آبی در این شهرستان می‌طلبد با همکاری و تعامل قشر بسیار اثر آموزگاران فرهنگ مصرف صحیح آب را در جامعه ترویج دهیم.

کتابخانه مرکزی برای مردم مشهد

مشهد| پس از ۱۹سال تصمیم جدی بر تکمیل و بهره‌برداری از پروژه در مدت 4 ماه گرفته شد.

محمدرضا کلایی با بیان این مطلب در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی شهر مشهد اظهار کرد: به اتمام رساندن پروژه نیمه تمام کتابخانه مرکزی در مدت 4 ماه اتفاق مهمی است و تکثیر پروژه‌هایی بزرگی از این دست تنها به شرط امید و همدلی مسیر خواهد بود. وی با اشاره به معطل ماندن پروژه به مدت 19 سال، گفت: برای به نتیجه رساندن این پروژه، جلسات متعددی با حضور مدیران شهری و استانی برگزار شد و تصمیم جدی بر تکمیل و بهره‌برداری از پروژه در مدت 4 ماه گرفته شد. شهردار مشهد با اشاره به اینکه تکمیل پروژه نیمه کاره کتابخانه مرکزی ممکن نبود، افزود: فارغ از فرآورده‌ای که در این بین حاصل شد، فرآیند انجام کار قابل توجه و تحسین است و ضرورت دارد فرآیند انجام کار برای سایر پروژه‌های شهر طی 2 سال آینده تکثیر شود.

ترمیم شکستگی خط اصلی انتقال آب بندرامام

اهواز| فرماندار ماهشهر از ترمیم شکستگی خط لوله اصلی انتقال آب بندر امام خمینی (ره) خبر داد.محسن بیرانوند در تشریح حادثه گفت: شب گذشته در خط ۱۰۰۰ یعنی خط لوله اصلی انتقال آب بندر امام خمینی (ره) شکستگی ایجاد شد و ماشین آلات شهرداری، آبفا شهرستان و آب جنوب شهر همه برای ترمیم این شکستگی بسیج شدند که امروز این خط لوله ترمیم شد.وی افزود: آب دوباره به چرخه آب شهری وارد شده است و مردم دیگر مشکلی ندارند.بیرانوند تصریح کرد: علت شکستگی هنوز اعلام نشده است اما خط فرسوده است و معمولاً دچار شکستگی می‌شود.

رونمایی از موتورهای پیستونی هوایی در زنجان

زنجان| موتورهای پیستونی هوایی درپارک علم وفناوری زنجان رونمایی شد.

از ویژگی‌های این پیستونی هوایی می‌توان به قیمت بسیار پایین مشابه خارجی، وزن کمتر رونمایی از موتورهای پیستونی هوایی در زنجاننسبت به نمونه خارجی و قابلیت تنظیم قدرت نسبت موارد استفاده نظامی ومدل است . رییس مرکز ملی فضایی با تاکیدبر براجرای پژوهش‌ها ی تخصیصی درحوزه‌های مختلف فضایی مانند کاربری نظامی، تحقیقاتی، زیست‌محیطی گفت: به‌ کارگیری دستاوردهای پژوهشی و فناوری فضایی در راستای تقویت بنیه صنعت هوافضا تاثیرگذار است .

منطقی با بیان اینکه توسعه دانش فضایی در سطح آموزی و دانشجویی مورد تاکید مرکز ملی فضایی کشوراست گفت: توسعه فناوری‌های کلیدی دربرنامه ششم توسعه اورده شده است که 85 درصداز پروژه‌های فضایی کشور بومی‌سازی شود که دراین راستا تاکید بر توسعه کاربرد دانش فضایی در شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان خلاق وایده پرداز وعلاقه‌مند به هوافضا است.

 

ارسال نظر