اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۷۵۳

توسعه پایدار از مولفه‌های اصلی توسعه اقتصادی است

 سنندج| معاون رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه یکی از ملزومات توسعه اقتصادی استاندارد است، گفت: از دیگر مولفه‌های اصلی توسعه اقتصادی توجه به اهداف توسعه پایدار است. به گزارش ایرنا، نیره پیروز بخت دیروز در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید تایر سبز کردستان اظهار داشت: یکی از محورهای توسعه پایدار توجه به محیط زیست و استاندارد است که در این واحد صنعتی به خوبی رعایت شده است. رییس سازمان استاندارد کشور اضافه کرد: با ایجاد این واحد صنعتی قدم‌های مثبتی در راستای پیشرفت صنعتی استان کردستان برداشته شده است. پیروزبخت  افزود: از ابتدای امسال بر مبنای شعار سال که حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، اعلام کردیم مشاور و راهنمای تمام تولید‌کنندگان در تولید کالای استاندارد هستیم. معاون رییس‌جمهوری به منظور افتتاح خط تولید تایر سبز در کارخانه بارز کردستان به این استان سفر کرده است.

1031  طرح عمرانی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

بیرجند|معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال همزمان با دهه فجر در استان یکهزار و 31 طرح عمرانی با اعتباری بیش از سه هزار و 948 میلیارد ریال به بهره‌‌برداری می‌رسد. به گزارش ایرنا سید‌مجتبی علوی‌مقدم دیروز در نشست خبری افزود: همچنین در دهه فجر امسال 25 طرح با اعتبار 931 میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی کلنگ زنی می‌شود. وی اظهار داشت: از مجموع پروژه‌های دهه فجر امسال 595 مورد روستایی و 461 مورد شهری است که به مدت 9 روز با حضور مسوولان استانی یا کشوری در مناطق مختلف استان افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

حضور در همایش و نمایشگاه چشم‌انداز فولاد و معدن

اصفهان|ذوب‌آهن اصفهان در نهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار که در محل سالن بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، حضور پیدا کرد. دراین همایش دوروزه که جمعی از مدیران و کارشناسان صنعت فولاد و معدن کشور و میهمانان خارجی شرکت دارند، ذوب‌آهن اصفهان نیز حضوری فعال دارد و علاوه بر حضور تعدادی از کارشناسان، مهم‌ترین دستاورد‌های خود را در نمایشگاه جنبی همایش به نمایش گذاشته است. همایش مذکور تا 10 بهمن ادامه دارد.در اولین روز برگزاری همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران، غرفه اختصاصی ذوب‌آهن اصفهان میزبان مسوولان و بزرگان صنعت فولاد و معدن کشور و تعدادی از پیشکسوتان خط اول جبهه صنعت بود.

توقیف ۳۲ رأس گوساله قاچاق در بویین‌زهرا

قزوین|فرمانده انتظامی بوئین‌زهرا از توقیف یک دستگاه کامیون بنز حامل دام قاچاق و کشف ۳۲ رأس دام در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین علیان‌نژادی اظهار کرد: ماموران کلانتری «۱۱ پاسداران» حین گشت‌زنی در «سطح حوزه استحفاظی» و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. او افزود: در بررسی از مدارک راننده مشخص شد فاقد مجوز حمل دام بوده و در بازرسی‌های صورت گرفته از این کامیون ۳۲ رأس دام (گوساله) فاقد مجوز حمل کشف شد.علیان‌نژادی در پایان با اشاره به اینکه بر اساس اعلام کارشناسان، ارزش تقریبی دام‌های مکشوفه دو میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: دام تحویل اداره دامپزشکی و متهم با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شد.

ثبت ازدواج بیش از 26 هزار زیر 13 تا 15 سال در کشور

بجنورد|مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در کل کشور ۲۶ هزار و ۸۰۴ واقعه ازدواج پایین‌تر از رده سنی مشخص شده، ثبت شده است که در خراسان شمالی ۸۷۵ مورد اتفاق افتاده است که 3 درصد از سهم کشوری را شکل می‌دهد و رتبه ۱۲ در این بخش را داریم.

علی زاهدنیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قانون مدنی سن دختران برای ازدواج ۱۳ سال تمام و سن پسران ۱۵ سال تمام برای افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند، است که اگر سن درخواستی برای ازدواج پایین‌تر از سن مشخص شده باشد باید کسب اجازه از دادگاه صورت بگیرد.

مرغ‌های کوچک‌تر سالم‌ترند؟

سنندج|معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مرغی که در وزن و سن پایین کشتار می‌شود هم سالم‌تر است و هم از لحاظ اقتصادی هزینه کمتری برای تولید آن صرف می‌شود. سید احمد زکریایی نژاد در جلسه مشترکی با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی و دانشگاه کردستان اظهار کرد: با کاهش سایز مرغ هزینه مصرف نهاده و هزینه انرژی در واحد تولیدی کم شده و تعداد دوره پرورش افزایش می‌یابد. او با بیان اینکه با کاهش زمان پرورش مرغ در مرغداری‌ها، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها کاهش چشمگیری خواهد داشت و مرغ سالم‌تری در دسترس مردم قرار می‌گیرد تاکید کرد: با تولید مرغ سایز کوچک‌تر می‌توانیم در زمینه صادرات مرغ فعالیت بیشتری داشته باشیم.

 

ارسال نظر