اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۵۱۴

گوشت در مشهد ارزان می‌شود

مشهد| معاون سازمان صمت خراسان رضوی از ورود محموله جدید گوشت تنظیم بازار به مشهد خبر داد.علی غفوری‌مقدم گفت: براساس اطلاعات موجود حجم واردات خوبی در این زمینه صورت گرفته و در حال پیگیری هستیم که سهمیه استان از این حجم واردات را افزایش دهیم.وی در پاسخ به این سوال که حدود چند روز دیگر مجدد گوشت تنظیم بازار وارد می‌شود گفت: به محض اینکه محموله‌های جدید وارداتی اعلام شود عرضه گوشت تنظیم بازار داریم.چند روز پیش خبری در رسانه‌ها مبنی بر عرضه گوشت سگ در یکی از قصابی‌های مشهد منتشر شد که واکنش‌های اعتراضی زیادی را در پی‌داشت. البته مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی یک روز پس از انتشار این خبر آن راتکذیب کرد.

دستگیری اعضای باند سارقان خارجی در مشهد

مشهد| سرهنگ آقابیگی از دستگیری باند سارقان خارجی در مشهد خبر داد. سرهنگ اکبر آقابیگی گفت: پس از اعلام سرقت سریالی گوشی‌های تلفن همراه توسط راکبان یک موتورسیکلت موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: ماموران کلانتری میرزا کوچک خان با توجه به سرنخ‌های موجود در دوربین مداربسته یک ساختمان توانستند چهره یکی از سارقان را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند.فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی این فرد که جوانی ۲۰ ساله بود شناسایی و دستگیر شد و پس از بازجویی دیگر همدست خود را نیز به ماموران معرفی کرد.وی گفت: پس از دستگیری سارق دوم دو متهم به ۲۰ فقره سرقت اعتراف و اعلام کردند اموال مسروقه را به یک مالخر اموال مسروقه که او نیز تبعه خارجی است می‌فروخته‌اند.

حیات دوباره رودخانه زاینده رود از 8 بهمن ماه

اصفهان| با افزایش خروجی دریچه‌های سد زاینده رود از بامداد هشتم بهمن، آب در این رودخانه جاری خواهد شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بامداد هشتم بهمن خروجی دریچه‌های سد زاینده‌رود برای جریان یافتن آب در رودخانه بیشتر می‌شود. مسعود میرمحمد صادقی با بیان اینکه آب به مدت ۲۰ روز برای آبیاری مزارع غله غرب و شرق اصفهان در رودخانه جاری خواهد بود از کشاورزان خواست با توجه به محدودیت حجم مخزن زاینده رود، آب را با حداکثر صرفه جویی و بهینه مصرف کنند. این رهاسازی با توجه به توافق مدیران ارشد استانی و از جمله استاندار، مدیران حوضه آبریز در تهران و موافقت صنف کشاورزان است.

فرود اضطراری هواپیمای کیش به مشهد در بندرعباس

بندرعباس| معاون هوانوردی اداره کل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: بدحال شدن حال مسافر موجب فرود اضطراری پرواز شماره ۷۰۷۲ کیش ایر به مقصد مشهد در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس شد.

ابوذر ضیایی معاون هوانوردی اداره کل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: پرواز ۷۰۷۲ شرکت هواپیمایی کیش ایر ساعت هفت و ۱۳ دقیقه امروز جزیره کیش را به مقصد مشهد ترک کرده بود که پس از ۱۷ دقیقه پرواز در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس فرود اضطراری کرد.

وی اظهار داشت: این هواپیما ساعت هفت و ۵۰ دقیقه در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس فرود آمد و بیمار با هماهنگی اورژانس این فرودگاه و اورژانس بندرعباس به یکی از مراکز درمانی در سطح شهر منتقل شد.

مهلت 6 ماهه به انجمن کامیون‌‌داران

یزد| فرماندار ابرکوه اظهار کرد: تا تشکیل کنسرسیوم جهت ایجاد سیستم اعلام بار و نوبت‌دهی که شش ماه به طول می‌انجامد، انجمن کامیون‌داران عهده‌دار تقسیم عادلانه بار در شهرستان است.«محمد کاظمی‌‌نسب» در نشست کمیته جمل و نقل این شهرستان اظهار کرد: شهرستان ابرکوه در حوزه حمل ‌و نقل پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد که نقش قابل‌توجهی در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان ایفا می‌کنند که تداوم این امر مستلزم پاسخگویی به نیازها و رفع مشکلات این قشر است.وی سیستم اعلام بار و دفتر نوبت‌دهی را یکی از نیازهای بخش حمل ‌و نقل شهرستان دانست و بیان کرد: عدم وجود سیستم‌های نامبرده موجب جولان برخی سودجویان، وجود بی‌عدالتی در توزیع بار و در نهایت اعتراض رانندگان شده است.

نهاده‌های دامی دولتی چند برابر قیمت واقعی عرضه می‌شوند

اهواز| رییس هیات‌مدیره اتحادیه دامداران خوزستان گفت: شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت نهاده‌هایی را که در گذشته با ارز دولتی وارد کرده است همراه با افزایش قیمت بازار، افزایش می‌دهد و این موضوع مساله‌ای است که به دامداران ضربه می‌زند و زمینه را برای تورم بازار فراهم می‌کند.جواد ابراهیمی با اشاره به مشکلات دامداران در بحث تامین نهاده‌های دامی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مدت‌ها در استان خوزستان نهاده دامی مورد نیاز دامداران وارد استان نمی‌شد و این موضوع مشکلات فراوانی را برای دامداران به وجود آورد.

 

ارسال نظر