اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۰۰:۲۸:۱۵
کد خبر: ۱۳۸۴۲۹

قاچاق دام؛ چالش پیش روی کشور

زنجان| فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌دره گفت: قاچاق دام به افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور دامن زده است. محرم‌علی قاسمی در جلسه کمیسیون مبارزه با سرقت شهرستان خرم‌دره با اشاره به تلفات مشروبات الکلی دست‌ساز در کشور، عنوان کرد: در راستای مبارزه با این قبیل مشروبات الکلی در شهرستان، امسال 3709 بطری مشروب الکلی دست‌ساز در شهرستان کشف شد که پرونده متهمان به مراجع قضایی ارسال شده است. وی با تاکید بر اینکه مردم باید از نگه‌داری هرگونه سلاح غیرمجاز به سبب مسوولیت آن در منازل اجتناب کنند، افزود: در همین راستا امسال ۲۱ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و ۳ قطعه سلاح جنگی کشف و ساماندهی شد. این مسوول با اشاره به اینکه عمده‌ترین مشکلی که امروز کشور با آن درگیر است، قاچاق دام است، اظهار کرد: قاچاقچیان اکثرا دلال‌هایی در شهرها دارند که به واسطه آنها مبادرت به خرید دام و انتقال آن به شهرهای مرزی می‌کنند.

16میلیون تن کالا از راه آهن هرمزگان جابه‌جا شد

بندرعباس| مدیرکل راه آهن هرمزگان میزان جابه‌جایی کالا از طریق راه آهن این استان از ابتدای امسال تا پایان دی ماه را 16 میلیون و 822 هزارو 644 تن کالا اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد رشد داشته است. حسن ماسوری در تشریح عملکرد 10 ماهه اداره کل راه آهن هرمزگان اظهار داشت: از این میزان جابه‌جایی کالا 6 میلیون و 343 هزار و 516 تن انواع محصولات مواد معدنی و کالاهای تجاری را شامل می‌شود. وی ادامه داد: این کالاها شامل کانتینر و محصولات ترانزیت بوده که از مبادی ایستگاه‌های گل گهر، معدن گل گهر و بندر شهید رجایی بارگیری و به مقصدهای داخلی و خارجی ارسال شده است. مدیرکل راه آهن هرمزگان افزود: در این مدت همچنین10 میلیون و479 هزار و 128 تن انواع محصولات و مواد معدنی در سایر خطوط این اداره کل تخلیه شد. ماسوری گفت: این مواد در پالایشگاه، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس (بارکو)، بندر شهید رجایی و خطوط تخلیه دستی مانوری تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد رشد را نشان می‌دهد.

بازگشت 144 واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید

تبریز|مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی می‌گوید: همزمان با گرامیداشت دهه فجر 23 طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان با اعتبار123 میلیارد و621 میلیون ریال افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد. به گزارش ایسنا، مرتضی نیرومند اسکویی در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این طرح‌ها در شهرک‌های صنعتی شبستر، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، بعثت، ورزقان، زرنق هریس، سرامیکی مرند، میانه1، بستان‌آباد2، شهید سلیمی، عجب شیر، شورگل، ولیعصر ملکان، آخولار و اسپیران بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه 517 واحد صنعتی در استان غیرفعال هستند، ادامه داد: 279 واحد غیرفعال استان به علت کمبود نقدینگی، 115 واحد به دلیل فقدان بازار و همچنین مابقی به علت عدم تامین مواد اولیه غیرفعال هستند.

۹۶ درصد روستاهای کرمانشاه آب آشامیدنی سالم  دارند

کرمانشاه| مدیرگروه سلامت محیط و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ۹۶ درصد از روستاهای کرمانشاه به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارد.

امیر کرمی اظهار داشت: واحد بهداشت محیط در عرصه‌هایی چون نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بهداشت مدارس، و... از نظر کمی و کیفی نسبت به سال ۵۷ پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته این در حالی است که شماری از این برنامه‌ها در آن سال‌ها وجود نداشته، اما در حال حاضر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

به گفته مدیرگروه سلامت محیط و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، واحد بهداشت محیط با اجرای قوانین و مقررات سرفصل‌های کاری خاصی دارد در حالی که در سال ۵۷ هیچگونه قانون شفافی در این زمینه وجود نداشت.

اعتبارات سال 97 استان همدان کاهش نیافته است

همدان|رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با تأکید براینکه اعتبارات استان در سال 97 کاهش نیافته است، گفت: تاکنون اعتبارات استان داده شده و در پایان سال میزان دقیق تحقق اعتبارات مشخص خواهد شد.  سید اسکندرصیدایی اظهارکرد: اعتبارات امسال استان همدان 693 میلیارد تومان بوده و هر آمار دیگر در این باره اشتباه است.  او با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای استان در سال جاری 279 میلیاردتومان بوده است، تصریح کرد: این اعتبارات در بودجه 98، 334 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

صیدایی افزود: همچنین اعتبارات تملک (عمرانی) استانی در سال جاری 69 میلیارد تومان بوده که در سال 98 با 30 درصد افزایش 90 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است و اعتبارات تملک 3درصد نفت و گاز استان همدان از 131 میلیارد تومان به 158 میلیارد تومان در سال 98 رسیده است.

 

 

 

ارسال نظر