برنامه کاهش محرومیت‌های بلوچستان ابلاغ شد

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۰۰:۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۳۸۴۲۳

 وزیر کشور از ابلاغ برنامه کاهش محرومیت‌های منطقه بلوچستان در 486 محور از سوی ریاست‌جمهوری به 24 دستگاه اجرایی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز پنج‌شنبه روند پیگیری‌های منجر به ابلاغ برنامه کاهش محرومیت از منطقه بلوچستان را از سوی ریاست‌جمهوری به 24 دستگاه اجرایی کشور، تشریح کرد. وی گفت: در ادامه تلاش‌های وزارت کشور برای توسعه متوازن مناطق مختلف کشور، هیاتی از وزارت کشور به سرپرستی معاون اقتصادی بنده عازم جنوب استان سیستان و بلوچستان؛ یعنی منطقه بلوچستان شد و در جریان 6 روز حضور در این منطقه، بازدیدهای میدانی مفصل، دیدار با مردم و نخبگان و شرکت در جلسات شورای اداری شهرستان‌های مختلف، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخش‌های مختلف منطقه بلوچستان را بررسی کرد.

وزیر کشور افزود: پس از جمع‌بندی نهایی مسائل، برنامه کاهش محرومیت‌های منطقه بلوچستان شامل پیشنهادهای عملی برای رفع مشکلات اولویت‌بندی شده منطقه، در قالب 486 محور در وزارت کشور تدوین و  به رییس‌جمهوری پیشنهاد شد. رحمانی فضلی اضافه کرد: خوشبختانه ظرف روزهای جاری، پس از موافقت رییس‌جمهوری با برنامه‌های ارایه شده، مراتب از سوی دفتر رییس‌جمهور به 24 وزارتخانه و دستگاه اجرایی مسوول، ابلاغ شد و روند اجرای عملی این اقدامات به‌زودی آغاز می‌شود. وی با اشاره به بخش‌های مسوول اجرای این مصوبات گفت: علاوه بر سازمان‌های برنامه و بودجه، حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صدا و سیما، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم تحقیقات و فناوری و نیرو، از جمله دستگاه‌هایی هستند که مکلف به اجرای اقدامات ابلاغی هستند.

وزیر کشور سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کمیته امداد خمینی(ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جمعیت هلال احمر و همچنین وزارت کشور را از دیگر دستگاه‌های مخاطب برنامه‌های ابلاغی برشمرد.

پیش از این در آخرین روزهای تیر گذشته، سند کاهش محرومیت شمال استان سیستان وبلوچستان، با پیگیری‌های وزارت کشور تدوین و با دستور رییس‌جمهوری به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد. در هفته‌های آینده، 6 ماه پس از ابلاغ سند، هیات وزارت کشور به سرپرستی معاون اقتصادی وزیر کشور با سفر به سیستان، روند اجرای 101 محور ابلاغی این برنامه، را ارزیابی خواهد کرد.

 

ارسال نظر