نقدینگی در مسکن به حداقل رسیده است

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۴۲
نقدینگی در مسکن به حداقل رسیده است

رییس اتاق تعاون استان فارس با بیان اینکه ما دارای رکورد هر ۷,۵ روز ساخت یک آپارتمان در کشور هستیم، توضیح داد: ما در کشور خوب کار می‌کنیم اما اثربخشی‌مان کم است و مدیریت‌مان در این زمینه اشتباه است.

به گزارش «تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، بهروز فرهنگیان رییس اتاق تعاون فارس در همایش راهکارهای نوین توانمندسازی تعاونی‌های مسکن با بیان این مطلب و تأکید بر اینکه ۸۰ درصد منابع و نقدینگی کشور در املاک فرو رفته است، گفت: مشکل اصلی کشور گردش سرمایه در این حوزه است که شاهد این هستیم که نقدینگی در بازار مسکن به حداقل رسیده است.

وی با اذعان به اینکه ما در تعاونی‌های‌مان مشکل ساختاری داریم، تأکید کرد: اکثر پروژه‌های ما در تعاونی‌های مسکن دچار مشکل هستند چرا که الگوی ساختاری این تعاونی‌ها مشکل دارد.

وی در خصوص اقدامات اجرایی صورت گرفته در حوزه مسکن در استان فارس گفت: تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه‌های فنی، حقوقی، اقتصادی و اداری همچنین اصلاح شیوه نظارت بر تعاونی‌های مسکن، ایجاد مراکز حرفه‌ای حل اختلاف، برگزاری آموزش حرفه‌ای برای مدیران از مهم‌ترین اقدامات اجرایی است.

وی در ادامه به تعریف تعاونی مسکن موفق پرداخت و گفت: تعاونی مسکنی موفق است که در ۴ حوزه اجرایی در آن مستتر باشد حوزه‌های فنی، حقوقی، اقتصادی و اداری و برای همه آنها شرح وظایف و دستور کار مشخص شده باشد.

فرهنگیان با انتقاد از وجود تعاونی‌های غیرتخصصی مانند تعاونی‌های مسکن رانندگان، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و … توضیح داد: در میان اعضای هیات‌مدیره تعاونی‌های مسکن موجود در کشور ما، اشخاص متخصص در این امر به‌ندرت یافت می‌شوند و همین امر موجب ناکارآمدی این تعاونی‌ها شده است.

گفتنی است، همایش راهکارهای نوین توانمندسازی تعاونی‌های مسکن با هدف افزایش توان تعاونی‌های مسکن در جذب اعضاء و سرمایه، انتقال و آموزش فنی و مهندسی به مدیران تعاونی‌ها، ارتقا و آموزش اطلاعات حقوقی مورد نیاز مدیران تعاونی‌ها و افزایش اطلاعات اجرا و نظارت بر پروژه‌های عمرانی مدیران با حضور جمعی از تعاونی‌های مسکن فعال در زمینه‌های راهکارهای نوین توانمندسازی تعاونی‌های مسکن در اتاق تعاون برگزار شد.

 

 

ارسال نظر