اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۱۷۷

دستگیری چهار کارشناس سازمان صمت

خرم آباد| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان (صمت) گفت: چهار نفر از کارشناسان حوزه صنایع شیمیایی سازمان دستگیر شدند.  محمدرضا صفی‌خانی اظهار کرد: چند تن از کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دستگیر شده‌اند که احتمال می‌رود موضوع دستگیری‌شان مرتبط با بورس مواد پتروشیمی باشد. وی اضافه کرد: اتهام بازداشت‌شدگان، فساد اداری و اخلال در نظام اقتصادی عنوان شده و پیگیری‌های بیشتر در این زمینه انجام خواهد شد. با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

مرز «سومار» فعال است

کرمانشاه| مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: مرز سومار هم‌اکنون فعال است و توقفی در فعالیت‌های صادراتی این بازارچه مرزی نداریم. خلیل حیدری با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد توقف صادرات کالا از مرز سومار مطرح است، افزود: روز گذشته (30 دی) مشکلات داخلی در گمرک عراق وجود داشت که روند صادرات از مرز سومار را دچار اختلال کرد، اما این مشکل رفع شده و صادرات از این مرز هم‌اکنون در حال انجام است. او با بیان اینکه روزانه 150 تا 200 کامیون از مرز سومار تردد دارند، ادامه داد: در سال جاری بیش از 800 میلیون دلار صادرات از این بازارچه مرزی داشتیم که رقم قابل توجهی است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع روند صادرات کالا به بخش عرب‌نشین عراق مقداری با سختی مواجه شده، یادآور شد: این امر دو علت دارد که یکی از دلایل آن محدودیت واردات برخی کالاها از سمت عراق است که با صدور بخشنامه‌هایی واردات برخی از اقلام را ممنوع کرده است.

صابون آشتیان با قدمتی

 500 ساله ثبت ملی شد

اراک| نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان آشتیان گفت: صابون محلی آشتیان به عنوان سوغات محلی این منطقه با قدمتی 500 ساله در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. علی امیری به ارگانیک بودن پروسه تولید صابون آشتیان اشاره کرد و گفت: در تولید صابون آشتیان هیچگونه مواد شیمیایی به‌کار برده نمی‌شود و این محصول تماما از چربی گاو و گوسفند تهیه می‌شود و یک محصول کاملا طبیعی و ارگانیک است. وی به سنتی بودن مراحل پخت صابون آشتیان در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با وجود افزوده شدن یک سری تجهیزات مدرن و ماشینی، اما همچنان پخت صابون در آشتیان به صورت سنتی انجام می‌شود. وی با اشاره به دوام و پایداری بالای صابون تولیدی آشتیان اظهار کرد: به لحاظ برخورداری صابون تولیدی این منطقه از مزیت‌های فراوان و ویژگی‌های منحصر به فرد با ارسال مستندات و مدارک لازم به سازمان میراث فرهنگی که از 6 ماه قبل آغاز شده بود پس از انجام تحقیقات و کار پژوهشی، ثبت ملی این محصول مورد موافقت سازمان قرار گرفت و در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفت.

تولیدکنندگان کفش با 50درصد توان فعالیت می‌کنند

مشهد| رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد می‌گوید: در حال حاضر تمام تولیدکنندگان ما نیمه‌افراشته و با 50 درصد توان کاری خود فعالیت می‌کنند. اسماعیل پورملائکه در خصوص وضعیت بازار کفش برای شب عید، اظهار کرد: وضعیت تامین بازار شب عید با مشکلاتی روبرو خواهد بود، چطور ممکن است مشکلی وجود نداشته باشد در حال حاضر در سطح ملی برای آحاد مردم ایران کفش تولید می‌شود. وی بیان کرد: نرخ مواد وارداتی که سال گذشته در انبار ما وجود داشته و تجار وارد می‌کردند، 3800 و 4 هزار تومان بوده اما اکنون مواداولیه‌ای که وارد ایران می‌شود، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تعرفه‌ها و قیمت‌ها سر به فلک کشیده و 2 تا 3 برابر و گاه 7 برابر شده و این امر به علت کمبود، بالا رفتن نرخ ارز و دیگر مشکلاتی است که به طبع آن قیمت کفشی که سال گذشته 50 هزار تومان بوده، اکنون حداقل 150 هزار تومان شده است.

 

 

ارسال نظر