نقش کمیته امداد در بهبود شاخص‌های اشتغالزایی

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۱۷۴
نقش کمیته امداد در بهبود شاخص‌های اشتغالزایی

کردستان|معاون اشتغال‌ و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد یک‌پنجم از اشتغال‌زایی کشور، توسط این نهاد خبر داد و گفت: در طول دوران خدمت کمیته‌ امداد، ۷۰۰ هزار خانوار به خودکفایی رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله عبدالملکی در سفر به استان کردستان و جلسه با مدیران این نهاد عنوان کرد: افتخار کمیته ‌امداد این است که در طول ۴۰ سال گذشته به این موفقیت دست یافته که قشر محروم جامعه را به افرادی مولد و خودکفا تبدیل کند و این دستاورد مهمی است.

وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته 5 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال از طریق این نهاد به خانوارهای تحت حمایت پرداخت شده است، افزود: سال گذشته ۱۷۳ هزار شغل در سطح کشور برای مددجویان کمیته‌امداد ایجاد شد که این عدد در ۹ ماهه نخست امسال به ۸۲ هزار شغل رسیده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در طول دوران خدمت این نهاد، ۷۰۰ هزار خانوار نیازمند به خودکفایی کامل رسیده‌اند، ادامه داد: سخت‌ترین کار در حوزه اقتصاد، اشتغالزایی است و سختی این کار در رابطه با محرومین دو برابر می‌شود چون این افراد با محدودیت‌های زیادی در زندگی مواجه بوده‌اند اما با این وجود این نهاد با بهره‌گیری از علم و دانش روز و با تلاش شبانه روزی توانسته است در کنار سایر خدمات در حوزه اشتغال زایی موفق عمل کند.

 

 

ارسال نظر