کتاب «روابط عمومی زندگی» رونمایی می‌شود

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۰:۵۶:۳۹
کد خبر: ۱۳۸۰۸۹
کتاب «روابط عمومی زندگی» رونمایی می‌شود

کتاب روابط عمومی زندگی که رویکردی ارتباطی به مساله گفت‌وگوی بین فردی و ارتباط بین افراد جامعه دارد و تلاش می‌کند تا شیوه‌ای کاربردی و اثربخش را به افراد جامعه آموزش دهد روز جمعه در شهر کتاب اصفهان رو نمایی می‌شود.

 هادی زمانی نویسنده و رییس شورای راهبردی کنفرانس منطقه‌ای رویکردهای نوین روابط عمومی، رونمایی از کتاب روابط عمومی زندگی را در راستای اهداف کنفرانس مذکور عنوان کرد و گفت: جهان از کلمه آفریده شده است و این کلام است که قدرت تغییر و پیشرفت را ایجاد می‌کند. اصلی که در فرآیند ارتباط بین فردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کتاب «روابط عمومی زندگی» با تبیین جایگاه «قدرت کلمه» آغاز می‌شود و با بهره‌گیری از حکایات اندیشمند بزرگ، شیخ عطار در منطق الطیر، دنبال می‌شود سپس با تعریف ارتباطات و توجه به مفهوم واژه‌شناسی ارتباط (اطلاع)، توجه خود را به پاسخ این سوال معطوف می‌دارد که «چگونه یک ارتباط بین فردی موفق را مدیریت کنیم؟» به گفته زمانی، در ادامه متن تشریح فرآیند ارتباط بین فردی و گفت‌وگو؛ به نقش «نیت قلبی» گفت‌وگو پرداخته و سپس با پردازش اصول کاربرد، زبان کلام و زبان بدن، تلاش می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی بین فردی اعم از مشارکت در گفت‌وگو، مهارت‌های گفت‌وگو، مهارت‌های گوش دادن، مهارت‌های غیر‌کلامی، درخواست کردن، پرسیدن، مدیریت تعارض، مذاکره، داوری و میانجی‌گری و مواجه با انتقاد را طرح و آموزش دهد.

رییس شورای راهبردی کنفرانس منطقه‌ای رویکردهای نوین روابط عمومی در ادامه بیان داشت: در مجموع اثری موجز با زبانی ساده و داستانی که با ذکر حکایات و داستان‌های ارزشمند سعی کرده است تا اصول برقراری ارتباط بین فردی و مهارت‌های آن را به خوبی به مخاطب منتقل کند.

نویسنده کتاب اذعان داشت: دانش روابط عمومی دانش زندگی است و این قدرت را دارد تا انسان سرگشته معاصر ساکن در ایران را از یوق بردگی‌های خود و رسانه‌های حاضر رهانیده و راه رستگاری را به او نشان دهد.

گفتنی است، کتاب «روابط عمومی زندگی» آخرین اثر هادی زمانی جامعه شناس، پژوهشگر و نویسنده در عرصه علوم ارتباطات اجتماعی است که سعی کرده جنبه عملیاتی و کاربردی فرضیه خود را در این قالب بیان کند.

این کتاب توسط انتشارات پیمان دانش و در راستای کمیته پژوهشی و نشر «خانه ارتباطات استان اصفهان» منتشر شده است.

لازم به ذکر است که هادی زمانی در کتاب روابط عمومی اثربخش و فراگیر ضمن طرح این فرضیه تلاش کرده است تا با بسط دیدگاه‌های پارسونز، مرتون وهابرماس در روابط عمومی؛ سطوح تحلیل ارتباطی را برای جامعه تعریف و روابط عمومی را دانش اجتماعی و حلال مشکلات امروز جامعه معرفی کند.

از این نویسنده آثار ارزشمند مدیریت ناب، لطفا مدیر انگشت شکسته نباشید، مدیریت نخبگان قدرت مردم نیز از انتشارات جنگل منتشر شده است. قلم روان، بیان زیبا و موجز گونه و استفاده از حکایات، امثال و ضرب‌المثل‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد آثار او است.

 

ارسال نظر