اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۷۵۹

انجام تست سرد قطعه جنوبی خط 6 متروی تهران

تست سرد قطعه جنوبی خط ۶ متروی تهران به طول 10 کیلومتر از ایستگاه دولت‌آباد تا ایستگاه میدان امام‌حسین(ع) با حضور جمعی از مسوولان شرکت مترو با موفقیت اجرا شد.

روابط عمومی متروی تهران اعلام کرد: تست سرد قطعه جنوبی خط 6 متروی تهران با حضور مجری، مدیران خط 6 متروی تهران به همراه پیمانکار ساختمانی پروژه، شرکت آهاب، پیمانکار تجهیزات پروژه، کنسرسیوم مپنا- سابیر بین‌الملل و برخی از مسوولان شرکت بهره‌برداری متروی تهران با موفقیت برگزار شد. این قطعه از خط ۶ متروی تهران به طول 10 کیلومتر از ایستگاه دولت‌آباد تا ایستگاه میدان امام‌حسین‌(ع) امتداد یافته است. این تست به وسیله یک دستگاه واگن از قطارهایی که در آینده در این خط مورد استفاده قرار می‌گیرند همراه با یک دستگاه لوکوموتیو جهت بررسی فاصله لبه سکوهای ایستگاه با بدنه قطار و واگن‌ها، کنترل گاباری در نقاط مختلف مسیر، صحت نصب ادوات داخل تونل و عدم تداخل آنها با قطار عبوری، ارزیابی کلی کیفیت روسازی و نیز وضعیت حرکت قطارها روی ریل با سرعت معین در قوس‌های مسیر انجام پذیرفت. همچنین در این آزمایش مشخص شد تمامی معیارهای مورد بررسی در سطح مطلوب عملکردی انجام شده است و از لحاظ بهره‌برداری مشکلی وجود ندارد.

گفتنی است فاز اول بهره‌برداری از این خط به طول 10 کیلومتر از دولت‌آباد تا میدان امام‌حسین دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی (سیویل) بوده و مسوولان شرکت تلاش دارند تا این بخش تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

خط 6 متروی تهران به طول 32 کیلومتر و 27 ایستگاه است که از دولت‌آباد در جنوب شرق تهران آغاز شده و به منطقه کن در شمال غربی تهران خواهد رسید.

سلطان «ترامادول» در مشهد دستگیر شد

مشهد| معاون دادستان مشهد در امور جرایم خشن گفت: سرشاخه اصلی باند توزیع داروهای غیرمجاز موسوم به «سلطان ترامادول» پس از ۲ ماه فعالیت نیروهای اطلاعات سپاه در مشهد شناسایی و دستگیر شد.

سیدجواد حسینی اظهار داشت: در چارچوب اقدام نیروهای سپاه ناحیه حر مشهد محل ساخت و تولید داروهای غیرمجاز در یک منزل دو طبقه اجاره‌ای واقع در خیابان ایرج مشهد مورد شناسایی قرار گرفت و سرشاخه باند همراه با یکی از همدستانش به دام افتاد.

وی ادامه داد: 11 هزار و 500 عدد قرص ترامادول، 300 کیلوگرم پودر ساخت داروهای غیرمجاز بدنسازی، چاقی و لاغری، دو هزار قرص ناشناخته، مقادیر زیادی وجه نقد، چندین هزار قوطی با مارک و برچسب داروهای تقلبی، دستگاه پوز بانکی سیار به همراه ترازوهای دیجیتالی در بازرسی از این مکان کشف و ضبط شد.

ارایه خدمات دندانپزشکی رایگان به روستاییان

مهاباد|اجرای طرح تحول نظام سلامت برای چهارمین بار اکیپ سیار دندانپزشـکی در مناطق کمتر برخوردار شهرستان مهاباد استقرار یافت.

مسوول کلینیک سیار دندانپزشکی گفت: این اکیپ دندانپزشکی سیار به ساکنان 10 روستای محروم و کمتر برخوردار شهرستان مهاباد به صورت رایگان خدمات ارایه می‌دهد.

عسکرزاده افزود: در این طرح خدمات فیشورسیلنت که مخصوص افراد 6 تا 14 است انجام می‌شود. همچنین کف بندی، کشیدن دندان و ترمیم و جرم‌گیری برای افراد از دیگر خدمات این کلینیک به روستاییان است.

این کلینیک‌ها هر هفته در یکی از شهرستان‌های شمال و جنوب استان مستقر شده و به مردم مناطق کم برخوردار جامعه خدمات سطح ۱ و ۲ دهان و دندان ارایه می‌کند.

یک میلیون دلار فروسلیسیوم از خمین صادر شد

خمین|  رییس صنعت، معدن و تجارت خمین گفت: یک میلیون دلار فروسلیسیوم در سال جاری از صادرات یک‌هزار تن از این محصول در خمین کسب شد.

محمد‌رضا سلیمانی دیروز افزود: این ماده صنعتی به کشورهای هدف بلژیک، چک، عمان، ترکیه و آلمان صادر شده است.

وی توضیح داد: عملیات اجرایی واحد صنعتی فرسلیس از سال 94 در شهرک صنعتی خمین کلید خورد و این واحد در زمینی به مساحت 135 هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری 850 میلیارد ریال بدون استفاده از تسهیلات راه‌اندازی شد که 120 اشتغال مستقیم و 170 اشتغال غیرمستقیم از فعالیت آن فراهم شده است.

 130  واحد تولیدی، صنعتی و معدنی فعال در خمین فعال است که حدود 2 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

 

 

ارسال نظر