نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی تعاون در اتاق تعاون همدان

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۰:۳۶:۲۰
کد خبر: ۱۳۷۶۷۲
نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی تعاون در اتاق تعاون همدان

 هیات رییسه اتاق تعاون استان همدان، فعالان اقتصادی و مدیران اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست بانک توسعه تعاون درا تاق تعاون استان گردهم آمدند.

به گزارش تعادل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، به منظور حمایت و تقویت شبکه‌های کسب و کار و توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و حفظ و نگهداشت شرکت‌های تعاونی و آشنایی و آموزش هرچه بیشتر فعالان اقتصادی با قوانین و مقررات بخش تعاون «نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی تعاون» در اتاق تعاون استان همدان برگزار شد.

در این نشست گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات اتاق استان ارایه همچنین در خصوص رسیدگی و ارتباط با قریب به ۷۰۰ شرکت تعاونی راکد و غیر فعال اشاره شد که طی لیستی قریب به ۳۰۰ شرکت تعاونی راکد و غیر فعال در زمینه مشکلاتی که باعث رکود تعاونی شده تهیه شده که اهم مشکلات آنان عبارتند از: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات مالیاتی (مالیات بر درآمد و ارزش افزوده)، مشکلات تأمین اجتماعی، بالابودن هزینه تولید (انرژی-بیمه-حقوق و دستمزد-نرخ مالیات- و تأمین اجتماعی و مواد اولیه و…)، تغییرات زود هنگام قوانین و مقررات بخشنامه‌های خلق الساعه و عدم انجام تعهدات دولت، نا هماهنگی بین دستگاه‌ها و سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی، ناتوانی تولیدکننده در رقابت با واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه آنها در داخل تولید می‌شود، کاهش ارزش پول و نوسانات نرخ ارز و عدم اطمینان از بازار، کاهش تقاضا به دلیل کاهش قدرت خرید مردم (نداشتن بازار)، سوء مدیریت و اختلاف بین مدیران شرکت‌ها و قاچاق کالا.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخنانی در زمینه نقش کارفرمایان و تولیدکنندگان و تعاونگران به عنوان سرداران اقتصادی که در سنگر تولید در حوزه اقتصاد مقاومتی در مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن فعال هستند اشاره کرد و با اشاره به آیات وروایات سه شرط برای کمال عمل صالح برشمرد ۱-شتاب مستمر در کار ۲- داشتن نیت خدایی ۳- کارخود را کوچک بدانند .

وی در ادامه در مورد تسهیلات روستایی که ۲۳۲۱ طرح روستایی مطالعه شده و ۱۷۹۳ طرح مصوب و ۱۰۷۰ طرح به مبلغ ۲۷۱ میلیارد تومان تسهیلات روستایی با نرخ ۶ درصد پرداخت شده است اشاره کرد . همچنین درمورد استفاده از ظرفیت طرح کارورزی و طرح روستا تعاون که با همکاری اتاق تحقق ۱۶۰ درصدی حاصل شد، توضیحاتی ارایه کرد. سرپرست بانک توسعه تعاون استان نیز با اشاره به منابع و تسهیلات موجود گفت: از ۱۱۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی ۷۰ درصد به تعاونی‌ها پرداخت شده است و نیز از این مبلغ ۵۱ میلیارد تومان سهم روستایی، ۱۸ میلیارد سهم سازمان‌های حمایتی و ۳۳ میلیارد باقی مانده که ۳۰ میلیارد تومان به اشتغال روستایی تخصیص داده شده است.

 

 

ارسال نظر