اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۳۷۵۹۲

مرگ 7 نفر بامصرف  مشروبات الکلی در فارس

شیراز| معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 7 نفر در استان فارس بر اثر مصرف مشروبات الکلی فوت کرده و تعدادی نیز دچار عوارضی نظیر کوری یا مشکلات کلیوی شده‌اند. احمد رحمانیان با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی علاوه بر اینکه از نظر شرعی و قانونی حرام و جرم بوده زمینه‌ساز بسیاری از جرایم است، اظهار کرد: تصادفات رانندگی، ضرب و جرح عمدی، اهانت و توهین، دعاوی خانوادگی و حتی قتل از جمله جرایمی است که بر اثر مصرف مشروبات الکلی اتفاق می‌افتد. وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مشروبات الکلی عرضه شده مشروبات دست‌ساز هستند، افزود: این مشروبات در محیط و شرایط کاملاً غیربهداشتی و با مواد اولیه فاسد و غیرمجاز ساخته و به عنوان مشروبات الکلی سالم یا دارای برند معتبر و در بسته‌بندی شکیل و پلمب شده عرضه می‌شود که در غالب این مشروبات الکلی از ماده اولیه متانول یا الکل چوب که در صنعت کارایی دارد استفاده می‌شود که مصرف بیش از 150 سی سی آن سبب مرگ مصرف‌کننده و کمتر از آن اگر بصورت رقیق نباشد منتهی به کور شدن یا ایجاد عارضه جسمی غیرقابل علاج می‌شود.

‌ پرستاران خوزستانی حق بدی آب و هوا ندارند

اهواز| رییس هیات‌مدیره نظام پرستاری اهواز خواستار رفع مشکلات پرستاران به ویژه توجه به شرایط کار پرستاران خوزستانی در وضعیت آب و هوایی این منطقه شد. علیرضا گچ‌کوبان دیروز در مراسم میلاد حضرت زینب‌(س) و تجلیل از کادر پرستاری نمونه خوزستان اظهار کرد: از مسوولان محترم که ما را فرشته صدا کردند سپاسگزارم اما کاش حق و حقوق پرستاران را لحاظ می‌کردند. این فرشته‌ها در این آب و هوای خوزستان کار می‌کنند اما حق بدی آب و هوا ندارند. وی افزود: پرستاران نیاز به مسکن دارند. همچنین محیط کار مناسب برای این فرشتگان زمینی مهیا نشده است.

قدردانی از فولاد مبارکه به عنوان حامی کالای ایرانی

اصفهان‌| در ششمین گردهمایی بزرگ مسوولان دولت و مدیران بنگاه‌های برتر اقتصادی ایران در قالب جشنواره ملی حاتم دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اهدای لوح تقدیر و تندیس از فولاد مبارکه به عنوان شرکت حامی کالای ایرانی قدردانی کرد.  در این گردهمایی که روز چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه ۹۷ با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، احمد تویسرکانی راوری رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس، بهروز نعمتی سخنگوی هیات‌رییسه مجلس، جمعی از مدیران، فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه، در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، منوچهر نیکفر معاون تکنولوژی فولاد مبارکه به نمایندگی شرکت فولاد مبارکه این لوح تقدیر را دریافت کرد.

دستگیری شرط بندان فضای مجازی

زنجان| اعضای باند خانوادگی ۴ نفره کلاهبرداری اینترنتی با ردیابی پلیس فتای زنجان در تهران شناسایی و دستگیر شدند. کلاهبرداران که دو مرد و دو زن هستند؛ در قالب شرط‌بندی و فعالیت اقتصادی با ایجاد و اجاره 207 کارت بانکی از مال باختگان در کل کشور 70 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند. تعدادی از اعضای این باند در خارج هم شناسایی شده‌اند.

دستگیری دو اخلال‌گر ارزی و پولی در خراسان جنوبی

بیرجند|  فرمانده انتظامی استان از دستگیری 2 متهم به اخلال در نظام اقتصادی و قاچاق ارز در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: با دریافت اطلاعاتی مبنی بر خرید و فروش ارز در حجم بالا در استان موضوع به صورت ویژه پیگیری شد. سردار شجاع با بیان اینکه در تحقیقات ماموران مشخص شد اخلال گران با جمع‌آوری ارز از سطح استان، ارز موجود را برای کسب منافع اقتصادی به خارج از استان منتقل می‌کردند افزود: با هدایت عملیاتی و تشکیل تیمی از ماموران متخصص پلیس، متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند که در بررسی تراکنش‌های مالی این متهمان، تخلفات گسترده مالی و ارزی کشف شد.

پلاک‌کوبی بیش از 4 هزار رأس دام

بیرجند|  بیش از 4 هزار راس دام سبک و سنگین در قاین برای حمل و کنترل بیماری‌های دامی با پلاک‌های بارکددار پلاک‌کوبی شدند. رییس شبکه دامپزشکی قاین با بیان اینکه پلاک‌های کددار به عنوان شناسنامه الکترونیکی دام‌ها استفاده می‌شود گفت: پلاک‌کوبی دام‌ها با استفاده از پلاک‌های کددار برای پیشگیری از انتقال و سرایت بیماری‌های خطرناک دامی و قابل انتقال بین انسان و دام از طریق حمل و نقل و جابه‌جایی دام‌های بدون هویت و نداشتن مجوز بهداشتی حمل، انجام می‌شود. رضا محمودی زاوه افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 4 هزار و 300 پلاک بارکد‌دار به صورت نصب روی دو گوش دام زنده استفاده شده است .

 

ارسال نظر