اخبار شهرستانها

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۰:۵۱:۱۶
کد خبر: ۱۳۷۵۰۸

ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو

سنندج| شهردار سنندج از قول مساعد یونسکو برای ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی خبر داد.

حشمت‌الله صیدی شهردار سنندج گفت: فعالیت هزاران هنرمند نام آشنا در عرصه موسیقی در سنندج باعث شده این شهر به عنوان پایتخت موسیقی کشور شناخته شود.

او افزود: یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره تلاش در راستای ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو است.شهردار سنندج تاکید کرد: شهرداری متولی اصلی ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو اقدامات مختلفی از جمله مطالعات و امکان سنجی را با همکاری موسسه توسعه دانش انجام داده است.

پایان بازسازی 23 هزار واحد تخریبی در مناطق زلزله‌زده

کرمانشاه| معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: کار بازسازی نزدیک به 23 هزار واحد مسکونی تخریبی در مناطق زلزله زده استان به اتمام رسیده است. مهرداد سالاری در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده، اظهار کرد: در زلزله سال گذشته 104 هزار واحد مسکونی آسیب دید.  معاون استاندار کرمانشاه با بیان از این 104 هزار واحد تاکنون بازسازی 22 هزار و 981 واحد تخریبی به اتمام رسیده، افزود: همچنین 59 هزار واحد مسکونی نیز تعمیر شده است. سالاری از برنامه‌ریزی برای پایان بازسازی واحدهای تخریبی مناطق زلزله زده استان تا پایان سال 98 خبر داد.

ذوب آهن اصفهان طلیعه صنعت فولاد کشور است

اصفهان | سبحانی در افتتاحیه در اولین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران، ذوب آهن اصفهان را طلیعه صنعت کشور نامید که در دهه 50 ساخته شد و به بهره‌برداری رسید . وی افزود: امروز ۵۰ سال از احداث اولین کارخانه فولاد‌سازی در ایران یعنی ذوب آهن اصفهان می‌گذرد و ظرفیت فولاد کشور طی این 5 دهه به ۳۰میلیون تن رسیده و توسعه معدن تا فولاد بخوبی شکل گرفته است.رییس هیات‌مدیره ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: بعد از انقلاب شرکت‌های دولتی و خصوصی متعددی در ایران برای تولید فولاد شکل گرفته‌اند و گام مهمی در این حوزه برداشته شده است. دکتر سبحانی یادآور شد: بومی‌سازی صنعت فولاد در حال شکل‌گیری است بطوریکه برخی از قطعات وارداتی به دلیل تحریم‌ها در داخل ساخته می‌شود .

کسری شدید مخزن آب زیرزمینی در اسفراین

بجنورد| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: اسفراین با یک میلیارد متر مکعب کسری آب زیرزمینی مواجه است. ابراهیم علوی با اشاره به اینکه میزان کسری مخازن آب زیرزمینی دو میلیارد متر مکعب است، افزود: از این میزان یک میلیارد مربوط به شهرستان اسفراین است.

او با بیان اینکه در اسفراین مجموعه مشکلات آبی وجود دارد، ادامه داد: خشکی سد بیدواز و حوزه‌های پایاب این سد، منابع زیرزمینی و چاه‌های غیرمجاز از جمله این مشکلات است.

علوی با اشاره به اینکه یکی از اعتراضات کشاورزان اسفراینی ساعت کارکرد چاه‌هاست، اظهار کرد: در سال 200 میلیون متر مکعب تخلیه آب زیرزمینی وجود دارد که از این میزان 40 میلیون مربوط به چشمه‌ها، 60 میلیون مربوط به قنوات و مابقی مربوط به چاه‌هاست و یکی از راهکارهایی که می‌توان ارایه داد حفظ آب دبی موجود با افزایش ساعت کارکرد چاه‌هاست.

تولید ۲ هزار تن پودر ماهی

قشم| از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار تن پودرماهی در قشم تولید شده است. رییس اداره دامپزشکی قشم گفت: ٩٠٠ تُن از پودر ماهی‌های تولید شده به کشور‌های ویتنام، چین و سریلانکا صادر شده است. از پودر ماهی برای خوراک دام، طیور و آبزیان استفاده می‌شود. امین درا افزود: هزار و ۱۰۰ تن از محصول تولید شده هم در داخل کشور استفاده می‌شود. رییس اداره دامپزشکی قشم گفت: پنج شرکت پودر ماهی با صید سنتی از دریا در شهرستان قشم فعال است.

صادرات ۴۰ هزار تن از آبزیان

بندرعباس|از ابتدای سال تاکنون ۴۰ هزار تن انواع آبزیان از هرمزگان صادر شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ارزش آبزیان صادرشده ۱۳۰ میلیون دلار است. محسن یکتاپورافزود: آبزیان به کشور‌های چین، مالزی، هنگ کنگ، امارات متحده عربی و فرانسه صادر شده است. مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۳۰ هزار تن انواع آبزیان در هرمزگان صید شده است، پیش بینی کرد تا پایان سال ۳۰۰ هزار تن انواع آبزی در هرمزگان صید شود. یکتاپور علت افزایش تولید محصولات شیلاتی را افزایش سطح زیرکشت میگو، نوسازی ناوگان صیادی و افزایش بهره‌برداری از ظرفیت‌های شیلاتی استان اعلام کرد.

 

ارسال نظر