اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۰:۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۳۷۳۳۴
اخبار شهرستان‌ها

فارس ، رکورد دار تولید گل نرگس در کشور

شیراز | استان فارس با بیش از ۵۰۰ هکتار نرگس زار مقام نخست تولید گل نرگس را در کشور دارد. مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ۵۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت گل نرگس اختصاص یافته که شهرستان‌های جهرم با ۳۰۰ و کازرون با ۱۷۰ هکتار عمده ترین تولید کننده گل نرگس هستند. پاکاری اظهار داشت: نرگس در استان فارس به شکل دیم و آبی کشت می‌شود و بیشتر نرگس زار‌های کازرون دیم است.وی از برداشت ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس از نرگس زار‌های استان فارس خبر داد و افزود: گل نرگس فارس به لحاظ داشتن مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و ماندگاری آن بعد از برداشت، علاوه بر ارسال به سایر استان‌ها به کشور عراق هم صادر می‌شود.وی شهلا، پرپر، هزارپر و شیپوری را از انواع گل نرگس فارس برشمرد و افزود: برداشت این گل در استان از ابتدای دی آغاز و تا نیمه اسفند ادامه دارد.

عزم جدی برای حل مشکل  تامین مواد اولیه ذوب آهن

اصفهان |ذوب آهن اصفهان با برپایی غرفه و ارائه محصولات و توانمندی ها وهمچنین نیازمندیهای خود در حوزه بومی سازی ، حضوری فعال در اولین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران دارد . این نمایشگاه و جشنواره از امروز آغاز به کار نمود و تا 20 دی ماه در برج میلاد ادامه دارد . این رویداد مهم ، با حضور حمیدرضا فولادگرنماینده مردم اصفهان در مجلس دهم و رئیس کمیسیون صنایع و معادن ، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنایع و معادن ، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت ، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد و رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان و...افتتاح و سپس نمایشگاه فولاد نیز با حضور این مسئولین آغاز به کار کرد .

غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در افتتاحیه این همایش گفت : اخیراً جلسات خوبی در وزارت صنعت ، معدن وتجارت برای رفع مشکلات تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن برای ذوب‌آهن اصفهان برگزار شده است که نتایج مهمی در بر خواهد د اشت  . در جنگ تجاری نقش موثر فولاد در دنیا و مبادلات تجاری میان اقتصادهای بزرگ نمایان است.

اجرای طرح ملی ققنوس

در مدارس سیستان و بلوچستان

زاهدان| با اجرای طرح ملی ققنوس در

سیستان بلوچستان 2 هزار بخاری تابشی در مدارس استان توزیع می شود. رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: این طرح با همکاری هلال احمر، سازمان نوسازی مدارس و بنیاد اجتماعی احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اجرا می‌شود. محمودرضا پیروی گفت: در مرحله اول 200 بخاری بین مدارس سیستان و بلوچستان توزیع شد و تا پایان هفته 500 بخاری تابشی در مدارس استان نصب خواهد شد. مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان هم گفت: براساس توافق انجام شده با وزارت آموزش وپرورش ، هلال احمر و استانداری ، تمام مدارس استان تا سال آینده از نظر گرمایشی استاندارد خواهند شد.

۱۹۲پایگاه جشن عاطفه‌ها کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کنند

اراک| مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در جشن عاطفه‌های امسال ۱۹۲ پایگاه در استان مرکزی کار جمع‌آوری کمک‌های مردم و خیرین با هدف تامین نیازهای محرومین در آستانه سال تحصیلی را به عهده دارند.

به گزارش «تعادل» در اراک قنبر موسی نژاد در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به اینکه شعار امسال جشن عاطفه‌ها «لبخند مهر بسته به مهر شما» تعیین شده است، اظهار داشت: از ۱۹۲ پایگاه پیش‌بینی شده، ۳۲ پایگاه ثابت، ۳۶ مرکز نیکوکاری و ۱۲۴ پایگاه سیار در نقاط مختلف استان کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین را برعهده دارند.وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: هم‌اکنون در استان مرکزی بیش از پنج هزار و ۳۲۱ نفر دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این رقم یک هزار و ۱۴۶ نفر در مناطق محروم استان زندگی می‌کنند که این بخش را بیشتر مورد توجه قرار داده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین ۷۸۰ دانشجو نیز تحت پوشش این نهاد قرار دارند و از کمک‌های این کمیته امداد بهره مند می‌شوند.

 

ارسال نظر