آغاز عملیات ساخت مجتمع مسکونی در مناطق کم‌برخوردار

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۳۸

در راستای پاسخگویی به مطالبات طبقات کمتر برخوردار شهردار مشهد از آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع مسکونی ۲۱۲۰ واحدی در منطقه کم‌برخوردار و بزرگ‌ترین مجتمع مسکونی شرق کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار تعادل از مشهد؛ محمدرضا کلایی در مراسم کلنگ زنی 2120 واحد مسکونی در منطقه کم‌برخوردار مشهد اظهار کرد: اجرای اینگونه پروژه‌ها که ابتدا با هدف بستن حریم شهر و جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی تنها با احداث واحدهای مسکونی انجام می‌شد، اما اکنون کامل‌تر شده و در کنار مقاوم‌سازی به تکامل رسیده و سرانه‌های خدماتی از جمله سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و اقتصادی را نیز در خود جای داده که الگوی مناسبی در حاشیه شهر است.

کلایی تصریح کرد: شهر مشهد به دلیل عناصری همچون ترافیک، مباحث کالبدی و تکنولوژیک به متن و حاشیه تبدیل شده که اکنون گسترده شده است و اگر این مناطق را حاشیه و متن می‌دانیم به این دلیل است که گفت‌وگوی این دو محدوده با هم قطع شده است. وی با اشاره به اینکه می‌خواهیم گفت‌وگوی میان متن و حاشیه را برقرار کنیم، افزود: به دنبال این هستیم با برقراری گفت‌وگوی میان محلات مناطق حاشیه و متن به ساکنان محلات حاشیه نشین عزت نفس بدهیم و کاربری‌هایی را در این محدوده‌ها تعریف کنیم که رفت و آمد در این مناطق ایجاد کرده و به افراد حس تعلق ببخشد و به دنبال آن گفت‌وگو برقرار شود. وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های ما در این دوره مدیریت شهری توسعه گفت‌وگو میان حاشیه و متن است، عنوان کرد: برای تحقق این موضوع در اجرای پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های بزرگ مقیاس نگاهی نیز به حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار خواهیم داشت.

در ادامه معاون اقتصادی شهردار مشهد اظهار کرد: شهرداری مشهد با مشارکت بخش خصوصی در منطقه کم‌برخوردار شهر مشهد اقدام به ساخت مجتمع ٢١٢٠ واحدی «زندگی» با رویکرد ایجاد الگوی ساخت ایمن و مقاوم می‌کند.

رضا خواجه‌نایینی بیان کرد: ارزش این پروژه ۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و مساحت زیربنای آن ٢٨٢ هزار متر مربع است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد افزود: شهرداری مشهد در راستای تشویق سرمایه‌گذار برای ساخت در این منطقه کم‌برخوردار، پروانه ساخت را با تخفیف ١٠٠ درصدی صادر کرده است.

وی عنوان کرد: این پروژه بزرگ‌ترین قرارداد مشارکتی شهرداری مشهد بوده و توسط شورای پنجم به تصویب رسیده است.

 

ارسال نظر