اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۶۴۹

تشییع مادر شهید محمدی و خواهر شهید سماله‌ای

 اهواز|پیکر حاجیه خانم سماله‌ای مادر شهید محمدی و خواهر شهید سماله‌ای در شهرستان گتوند تشییع و به خاک سپرده شد. در این مراسم که مسوولان، خانواده معظم شاهد، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، پیکر حاجیه خانم سارا سماله‌ای در شهر ترکالکی تشییع و در گلزار شهدای امامزاده محمد ابن زید شهرستان گتوند به خاک سپرده شد. مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: فرزند این مادر گرانقدر شهید علی محمدی در اوایل مهرماه 1361 در منطقه عملیاتی کوشک به شهادت رسید.عبدالرضا فرجیان افزود: همچنین برادر این مادر گرانقدر شهید کرمعلی سماله‌ای درتاریخ 10 اردیبهشت 1361 در عملیات بیت المقدس به مقام شهادت نایل آمد.

450میلیون ریال صادرات صنایع‌دستی از خراسان‌شمالی

بجنورد|مدیرکل صنایع‌دستی خراسان‌شمالی از صادرات ۴۵۰ میلیون ریال صنایع‌دستی طی سال جاری در این استان خبر داد. حبیب یزدان‌پناه اظهار کرد: میزان صنایع‌دستی تولید شده در این استان طی سال جاری ۱۸ تن بوده است که بیشتر صنایع‌دستی صادر شده از این استان گلیم سفره کردی، حوله رویین و ... بوده است.او افزود: وجود قومیت‌های مختلف همچنین زندگی جامعه عشایری در این استان موجب شده تا در خراسان‌شمالی صنایع‌دستی متعددی تولید شود.

بیشترین شکایت البرزی‌ها از سوپرمارکت‌هاست

کرج|رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از وصول 6 هزار و 268 شکایت از طریق سامانه 124 در 9 ماهه گذشته خبر داد.

جهانگیر شاهمرادی اظهار کرد: از این تعداد شکایت چهار هزار و 761 مورد تلفنی، هزار و 201 مورد حضوری، 292 مورد پیامگیر و 14 مورد نیز از طریق پورتال سازمان واصل شده است. طی بررسی‌های به عمل آمده از مجموع شکایات 52 درصد غیرمتخلف، 30 درصد متخلف، پنج درصد اعلام رضایت و 13 درصد آن نیز در دست بررسی است. او  اظهار کرد: از مجموع شکایات 23 درصد مربوط به اقلام سوپرمارکتی، 14 درصد نان، 12 درصد میوه و تره‌بار، 9 درصد مواد پروتئینی،

6 درصد لوازم آرایشی – بهداشتی و 36 درصد سایر موارد بوده است.

ارزآوری ۱۳ میلیون دلاری حاصل از صادرات میگو

گرگان|مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: صادرات میگو امسال ۱۳ میلیون دلار ارزآوری برای استان خواهد داشت.

سید «جواد قدس علوی» اظهار کرد: امسال تولید میگو در گلستان ۶۵ درصد رشد داشته و به بیش از 2500 تن رسیده است که از این میزان بالغ بر ۸۰ درصد آن صادر می‌شود. او افزود: صادرات میگو استان نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است که این امر نقش بسزایی در رشد صادرات غیر نفتی استان دارد.

خط آبرسانی غدیر در آبادان و خرمشهر همچنان قطع است

اهواز|خط آبرسانی غدیر در آبادان و خرمشهر که از پنجشنبه هفته گذشته به دلیل انجام تعمیرات قطع شده بود با گذشت پنج روز همچنان قطع است.

غلامرضا پورجلالی مدیر آب و فاضلاب خرمشهر گفت: عملیات تعمیر طرح آبرسانی غدیر که از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده قرار بود شنبه شب به پایان برسد اما هنوز این امر میسر نشده است.

مدیر آب و فاضلاب خرمشهر گفت: هنوز پایان عملیات تعمیرات خط آبرسانی غدیر اعلام نشده اما پیش بینی می‌شود تا سه شنبه این خط آبرسانی مجددا وارد مدار شود.

اعلام حکم قطعی دو نفر از مفسدان اقتصادی در اصفهان

اصفهان|رییس کل دادگستری استان اصفهان حکم قطعی برای زوج پزشک که موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شده بودند را اعلام کرد.

احمد خسروی وفا در خصوص صدور حکم قطعی برای پرونده زوج پزشک در اصفهان بیان داشت: بر این اساس آقای حمید رضا جانقربان فرزند علمدار به بیست سال حبس قطعی و پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.وی بیان داشت: متهم ردیف دوم در بحث فساد اقتصادی خانم آزاده سجادیه فرزند یحیی است که به ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شد.

کشف یک شبکه قاچاق سوخت سازمان‌یافته

بجنورد|رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی از کشف و شناسایی یک شبکه قاچاق سازمان‌یافته سوخت و دستگیری تعدادی از اعضای آن خبر داد.

اسدالله جعفری گفت: این پرونده در دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی است و مسوولان باید با تقویت نظارت‌ها و تلاش‌های بیشتر اجازه ندهند که عده‌ای افراد فرصت‌طلب و سودجو، منابع سوخت کشور را به‌راحتی در خارج از شبکه رسمی توزیع به فروش برسانند.

 

ارسال نظر