اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۰۰:۴۸:۰۵
کد خبر: ۱۳۶۶۱۶

مدیرکل صداوسیمای کیش برکنار شد

کیش|در پی اهمال و بی‌توجهی در نظارت به پخش یک فیلم سینمایی خارجی در مرکز کیش که منجر به انتشار تصاویر نامناسب شد، با دستور رییس سازمان صداوسیما، مدیرکل صدا وسیمای مرکز کیش برکنار شد.عبدالعلی علی‌عسکری در نامه‌ای به علی دارابی (معاون امور استان‌ها) بر بررسی دقیق این اتفاق در مرکز صیانت و حفاظت سازمان صداوسیما تاکید کرده است. علی‌عسکری در ادامه این دستور با اشاره به لزوم شناسایی و کشف عوامل این اتفاق خطاب به معاون اموراستان‌ها، افزود: لازم است با همکاری مرکز صیانت و حفاظت سازمان موضوع بررسی و نسبت به کشف عوامل و دلایل آن و برخورد جدی با متخلفان و معرفی آنها به مراجع قانونی اقدام کنید.بر اساس این گزارش، در ساعات گذشته تصاویری غیراخلاقی از فیلمی سینمایی با بازی جکی جان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که از پخش این فیلم از سیمای کیش حکایت می‌کرد. این تصاویر که کاملا با ضوابط صداوسیمای ایران مغایرت داشت، در نهایت به برکناری و توبیخ برخی از کارکنان صداوسیمای کیش منجر شد.

شیوه حمایت شرکت‌های فولادی از تأمین‌کنندگان

اصفهان|نشست شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو و اعضای این شورا در ایمیدرو برگزار شد. در این نشست، موضوعاتی همانند قراردادهای همکاری فولادسازان با تأمین‌کنندگان داخلی در جشنواره و نمایشگاه فولاد، سامان دهی سفارش‌دهندگان و سازندگان زنجیره فولاد توسط دبیرخانه دایمی جشنواره، فراخوان عمومی لیست نیازمندی‌های فولادسازان کشور، سیاست‌گذاری جشنواره فولاد برای ابعاد اقتصادی و کیفی و پایداری تأمین در زنجیره فولاد و شیوه حمایت از سازندگان تجهیزات و تأمین‌کنندگان داخلی صنعت فولاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.خداداد غریب پور، رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: مهم‌ترین هدف این جشنواره و نمایشگاه، ارائه قابلیت‌های صنعت فولاد، مطرح کردن نیازها و قابلیت‌سازی برای نیازهاست که بر پایه بومی‌سازی و حمایت از تولید داخلی خواهد بود و با این رویکرد، ایمیدرو از جشنواره مذکور حمایت می‌کند.

امنیت لازم برای بازگشایی مرز خسروی مهیا است

کرمانشاه|رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با بیان اینکه مرز خسروی - بغداد امن است، گفت: زمان بازگشایی مرز خسروی فرا رسیده و امیدواریم به زودی شاهد بازگشایی آن باشیم.حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفت: هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفری به عراق برای بازدید از مناطق مرزی داشت. ما این سفر را انجام دادیم تا اثبات کنیم مناطق امن است و دیگر زمان بازگشایی مرز خسروی - بغداد فرا رسیده است.رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم بیان کرد: در حال‌ حاضر دو طرف آمادگی لازم برای بازگشایی مرز را دارند. اکنون بطور محدود عراقی‌ها به راحتی وارد ایران می‌شوند، اما از سوی ایران این امکان برای خروج از مرز وجود ندارد، البته برخی از تجار می‌توانند از مرز عبور کنند.

خطر آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان را جدی بگیرید

بیرجند|رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان جنوبی درخصوص خطر ورود ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به استان هشدار داد.

قاسم عجم اظهارکرد: سرد شدن هوا و افزایش شانس انتقال ویروس، افزایش تعداد پرندگان مهاجر در زیستگاه‌ها و تالاب‌ها و افزایش جوجه‌ریزی‌های غیرمجاز و حمل و نقل غیرقانونی طیور از خارج استان علت هشدار در خصوص خطر ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است. وی ضمن اشاره به اینکه امسال در کل کشور حضور پرندگان مهاجر در زیستگاه‌ها با تأخیر همراه بود، افزود: در هفته‌های گذشته حضور این پرندگان پررنگ‌تر شده و احتمال ورود ویروس‌های آنفلوآنزای فوق حاد دیگر نیز وجود دارد.

وصول ۴ میلیارد تومان از مطالبات پرونده تخلف نفتی

بوشهر|شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: تاکنون چهار میلیارد تومان از مطالبات پرونده تخلف نفتی بوشهر وصول و به صندوق دادگستری واریز شده است. این پرونده تخلف مالی که مبلغ آن پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است، شهریور امسال کشف شد.

حالا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده است که چهار میلیارد تومان از این میزان وصول شده است.این پرونده تخلف در حوزه فروش فرآورده‌های نفتی به شناور‌ها و کشتی‌ها در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر صورت گرفته و متخلفان این پرونده همگی دستگیر شده‌اند. پیگیری برای وصول یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مطالبات باقی‌مانده ادامه دارد.

 

ارسال نظر