تعاونی‌ها در آذرماه بیش از 2هزار فرصت شغلی ایجاد کردند

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۰۰:۴۲:۲۰
کد خبر: ۱۳۶۶۰۹
تعاونی‌ها در آذرماه بیش از 2هزار فرصت شغلی ایجاد کردند

بررسی آمارها نشان می‌دهد که بخش تعاون در آذرماه امسال بیش از 2هزار فرصت شغلی ایجاده کرده است.

به گزارش «تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، براساس گزارشات اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در آذر ماه سال 1397، تعداد 208 تعاونی در کل کشور به ثبت رسید.

براساس این گزارش، تعداد کل اعضای تعاونی‌ها 3119 نفر و تعداد فرصت شغلی 2474 نفر و سرمایه اولیه 31 میلیارد ریال به ثبت رسیده و متوسط تعداد اعضاء و فرصت شغلی مربوط به این تعاونی‌ها به ترتیب 15 و 12 نفر بوده است. به گزارش واحد آمار و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران، بیشترین تعداد تعاونی تشکیل شده به استان‌ها خراسان رضوی با 29 تعاونی و فارس با 25 تعاونی تعلق دارد. کمترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده مربوط به استان‌ها خراسان جنوبی و شمالی و کردستان با تعداد 1 تعاونی اختصاص دارد.

گفتنی است، بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده براساس رشته فعالیت‌ها «کشاورزی» و «صنعت» به ترتیب با تعداد 59 و 41 واحد بوده است.تعاونی‌های «کشاورزی» با 748 نفر بیشترین اعضاء و تعاونی‌های دارای فعالیت «کشاورزی» و «صنعت» به ترتیب 721 و 442 دارای بیشترین تعداد اشتغالزایی را در آذر ماه 97 ایجاد کرده‌اند.

مقایسه عملکرد آذر ماه 1397 نسبت به آبان ماه 1397:  مقایسه تعداد تعاونی‌های ثبت شده در آذر ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد، کاهش معادل 5 درصدی را دارد و تعداد فرصت شغلی با کاهش معادل 7 درصد را به همراه دارند.

مقایسه عملکرد آذر ماه 97 نسبت به آذر ماه1396: تعداد تعاونی‌های ثبت شده در آذر سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، با کاهش 48درصدی و تعداد فرصت شغلی با کاهش 67 درصدی را به همراه داشته است.

 

 

ارسال نظر