افزایش جمعیت شهرها اراضی کشاورزی را تهدید می‎کند

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۳۷
افزایش جمعیت شهرها اراضی کشاورزی را تهدید می‎کند

لرستان|رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: افزایش جمعیت شهرها اراضی کشاورزی را تهدید می‌‎ کند.

عبدالرضا بازدار در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای حفاظت خاک در زمینه توسعه و کشت گیاهان دارویی اقدامات خوبی انجام شده است.

او اضافه کرد: توسعه این گیاهان به واسطه پوشش خوبی که روی بستر خاک ایجاد می‌کنند و مصرف کم آب، می‌تواند راهکار مناسبی برای حفاظت از خاک باشد.

بازدار توسعه باغات در اراضی شیب‌دار را نیز از دیگر اقدامات در راستای حفاظت خاک عنوان کرد و گفت: در این راستا سال گذشته 1200 هکتار باغ غرس شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه آموزش‌هایی در رابطه با تهیه نهال، چاله‌کنی و... به کشاورزان داده شده است، افزود: یکی از اهداف سازمان گسترش سیستم‌های نوین آبیاری است که در این خصوص تاکنون 50 هزار هکتار از اراضی استان به این سیستم مجهز شدند.

وی تغییر کاربری اراضی کشاورزی را یکی از معضل‌های زراعت بیان کرد و ادامه داد: در سال 1300 تنها 28 درصد جامعه انسانی، شهرنشین بوده‌اند و مابقی در روستاها به سر می‌برند.

بازدار خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 70 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند و اراضی کشاورزی در معرض تهدید تغییر کاربری هستند که در این رابطه به‌شدت پیگیریم تا از این کار جلوگیری شود.

 

ارسال نظر