اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۰۰:۵۵:۰۴
کد خبر: ۱۳۶۳۶۸

هواپیمای ۵۰ میلیاردی قاچاق به پرواز نرسید

شیراز|فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف یک دستگاه هواپیمای ۲ نفره قاچاق در شهرستان لارستان خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: هنگام کنترل محور‌های اصلی، به یک دستگاه کامیون بنز حامل بار قاچاق مظنون و آن را متوقف کردند. او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه هواپیمای ۲ نفره قاچاق و بدون مجوز گمرکی کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. سردار گودرزی با اشاره به اینکه ارزش هواپیمای مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: تهدید جدی تولید ملی در حال حاضر قاچاق کالاست که نیروی انتظامی به صورت قاطع با آن برخورد می‌کند.

غاری 70 میلیون ساله که لانه کبوترها شده

مهاباد|غاری 70 میلیون ساله که در قدیم قدما و قبل از قرون وسطی خانه انسان‌ها بوده، دومین غار بزرگ آبی ایران محسوب می‌شود و حالا مسوولان ذی‌ربط شهرستان مهاباد که غار در منطقه آنها قرار گرفته می‌خواهند دست و رویی سرش بکشند و به اصطلاح رنگ و رویی به آن ببخشند.  شجاعی، فرماندار مهاباد در این خصوص گفته، در سال جاری بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای طرح‌های عمرانی مناطق گردشگری مهاباد از جمله بازسازی محوطه ورودی غار سهولان، ایجاد آلاچیق و پارکینگ صرف شده است.

جمهوری آذربایجان مشتری ویژه کیوی گیلان

رشت|سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گفت: حدود 60 هزار تن کیوی تولیدی گیلان امسال به خارج از کشور به ویژه جمهوری آذربایجان صادر شد. لیلا بذرکار با بیان اینکه گیلان 11هزار و 500 باغدار و 5 هزار و 746 هکتار باغ کیوی دارد، گفت: برداشت کیوی در استان پایان یافت. او با اشاره به اینکه برداشت کیوی در گیلان اواخر مهر آغاز شده است، خاطرنشان کرد: باغداران گیلانی امسال 160هزار تن کیوی به ارزش 560 میلیارد تومان از باغ‌هایشان برداشت کردند. بذرکار افزود: حدود 60 هزار تن کیوی تولیدی گیلان امسال به خارج از کشور به ویژه جمهوری آذربایجان صادر شد.

واگذاری ساماندهی اشتغال خارجی‌ها  به موسسات کاریابی

کرمان|  مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی این وزارتخانه ساماندهی اشتغال اتباع خارجی به موسسات کاریابی واگذار شده است. علی اقبالی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی موسسات کاریابی غیردولتی استان کرمان خواهان مشارکت و همکاری کارفرمایان در اجرای طرح ساماندهی اشتغال اتباع خارجی دارای مجوز قانونی شد.

وی افزود: یکی از اهداف طرح، ساماندهی اشتغال اتباع خارجی دارای مجوز قانونی، مقابله و برخورد قاطع با اشتغال غیرقانونی آنان است که با نظارت جدی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی 17استان مشمول به اجرا در آمده است.

بیش از30 درصد مدرسه‌های اصفهان فضای تخریبی است

اصفهان|مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: بیش از 30 درصد مدرسه‌های مناطق 41 گانه استان اصفهان، فضای تخریبی است که اعتبارهای دولتی جوابگوی نوسازی و بازسازی آنها نیست. سید مهدی میربد اظهار کرد: برای بهره‌برداری از 81 واحد آموزشی در سال تحصیلی جاری، اعتباری معادل یک هزار و 200 میلیارد ریال صرف شده است. بیش از30درصد مدرسه‌های مناطق 41 گانه استان اصفهان، فضای تخریبی است که اعتبارهای دولتی جوابگوی نوسازی و بازسازی آنها نیست.

 کاهش 50 درصدی مصرف آب خام در مجتمع فولاد سبا

اصفهان|بر اساس آمارهای رسمی، میزان مصرف آب خام در مجتمع فولاد سبا طی هشت ماه سال جاری برابر 2.18 مترمکعب بر تن کلاف گرم و مجموع مصرف آب خام ورودی سبا شامل آب خام و پساب‌های صنایع مجاور 2.54 مترمکعب بر تن کلاف گرم است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که میزان برداشت آب خام معادل 5.17 مترمکعب بر تن کلاف گرم بوده است، کاهش 50 درصدی داشته است.  داریوش دریابار مدیر خدمات فنی و پشتیبانی مجتمع فولاد سبا ضمن تأیید این خبر گفت: کاهش 50 درصدی مصرف آب خام در این مجتمع در حالی به دست آمد که تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا به میزان 80 درصد و آهن اسفنجی به میزان  16 درصد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 

ارسال نظر