نظارت بر اجرای قوانین تفکیک جنسیتی

۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۰۰:۴۸:۰۶
کد خبر: ۱۳۶۳۶۱
نظارت بر اجرای قوانین تفکیک جنسیتی

 نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی استان هرمزگان با حضور علی لاریجانی رییس مجلس دهم برگزار شد و عضو هیات رییسه اتاق تعاون هرمزگان در این نشست سخنرانی کرد.

به گزارش «تعادل» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، رییس مجلس دهم در سفر استان هرمزگان در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی این استان حضور یافت.

در این نشست، فرخنده بادروج عضو هیات رییسه اتاق تعاون هرمزگان که یکی دیگر از سخنرانان دیدار رییس مجلس با فعالان اقتصادی بود، خود را از جزیره شهید پرورهرمزبه عنوان اولین بانویی معرفی کرد که با وجود خیلی از نامهربانی‌ها با حمایت رییس اتاق تعاون و استاندار هرمزگان توانسته در این جایگاه قرار بگیرد.

وی گفت: نظارت جدی بر اجرای قوانین تفکیک جنسیتی داشته باشید تا نگاه جنسیتی و محدودیت‌هایی که برای ما بانوان حاکم است تغییر کند. بادروج ادامه داد: ما بانوان همیشه ثابت کردیم در اجرای سیاست‌های نظام عملکرد موفقی داشته باشیم و همیشه پای آرمان‌های انقلاب با دل و جان ایستاده ایم .

عضو هیات رییسه اتاق تعاون هرمزگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: “استان‌های مرزی از ظرفیت کشورهای همسایه خود جهت تولید و رشد صادرات استفاده کنند. “، خاطرنشان کرد: در هیات رییسه اتاق تعاون با حمایت استاندار هرمزگان برای اولین بار در کشور کاری خلاقانه انجام و میز صادرات کالا به کشور قطر راه‌اندازی شد که به صورت کاملا تخصصی و از ظرفیت هرمزگانی‌های مقیم قطر استفاده شد.

بادروج ادامه داد: موفقیت در ادامه این کار خیلی هزینه‌بر است و متاسفانه هیچ ردیف بودجه‌ای برای این اقدام مهم پیش بینی و تعریف نشده است که از جنابعالی خواهش می‌کنم با استفاده از جایگاهی که دارید سالانه دو میلیارد تومان در بودجه استان به این امر اختصاص دهید و مطمئن باشید۱۰ برابر این مبلغ برای کشور فقط در حوزه صنایع دستی ارزآوری خواهد داشت.

این فعال حوزه صادرات تاکید کرد: اگر تعاونی‌های مرز‌نشین به ماده ۱۳۳ قانون مالیات مستقیم الحاق شود برای همیشه مشکل بدهی مالیاتی آنها حل و فصل می‌شود. بادروج در این نشست تصریح کرد: بیمه صنعتگران سه سال است که قطع شده است که می‌طلبد در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات کم بهره به تجهیز کارگاه‌ها تخصیص می‌یابد تاکید کرد: مشاغل خانگی نیاز به کارگاه خاصی ندارد و سرمایه در گردش نیاز اصلی برای رونق این اشتغال به شمارز می‌رود اما متاسفانه تخصیص تسهیلات حق دستمزد در هیچ قانونی ثبت نشده که می‌طلبد نمایندگان مجلس در این خصوص تدبیرکنند.

بادروج آموزش را به عنوان یک ضرورت اشتغال روستایی عنوان کرد و خواستارتخصیص اعتباری به اتاق تعاون در این خصوص شد.

عضو هیات رییسه اتاق تعاون هرمزگان با اشاره به اینکه صادرات از هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس محدود شده است تصریح کرد: به دلیل هزینه‌های سنگین امکان صادرات صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه‌های تولیدات مشاغل خانگی در کشورهای اروپایی وجود ندارد که می‌طلبد در بودجه ۹۸ نسبت به نیازهای روستاییان هرمزگان موارد مذکور لحاظ شود.

 

 

ارسال نظر