ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۸۶

حذف طرح زوج و فرد به شورای ترافیک می‌رود

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تشکیل جلسه جمع‌بندی نهایی مطالعات مربوط به حذف طرح زوج و فرد، گفت: مجموع جمع‌بندی‌ها طی هفته آتی در شورای ترافیک مطرح می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی پیرحسین‌لو درباره آخرین وضعیت پیشنهاد پولی شدن طرح زوج و فرد اظهار کرد: غروب دیروز جلسه جمع‌بندی نهایی مطالعات، نظرسنجی‌ها و امکان‌سنجی‌های مربوط به حذف طرح زوج و فرد و تبدیل آن به محدوده دوم طرح ترافیک را در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد و این جمع‌بندی را برای ارایه در شورای ترافیک تهران آماده می‌کنیم.

وی با اشاره به مطالعات دانشگاهی، اجتماعی و میدانی انجام‌شده در این رابطه گفت: این مطالعات نشان می‌دهد بهترین گزینه موجود، جایگزینی محدودیت زوج و فرد با شیوه قیمت‌گذاری تردد است و الگوی درست این است که قیمت‌گذاری تردد را مثل طرح ترافیک فعلی به صورت شناور و بسته به ساعات اوج یا غیراوج تردد انجام دهیم و محدودیت مرتبط با رقم سمت راست پلاک خودروها را حذف کنیم.

پیرحسین‌لو با اشاره به مخالفت‌هایی که پلیس راهور با موضوع پولی شدن طرح زوج و فرد بروز داده بود، بیان کرد: بحث پلیس موافقت یا مخالفت با این طرح نیست بلکه می‌گوید چرا قبل از اینکه در جریان مطالعات قرار بگیریم موضوع مطرح شده است. تنها یک اختلاف‌نظر کوچک در این بخش از ماجرا وجود داشت که ما معتقد بودیم باید این موضوع را در فضای رسانه‌ها طرح کنیم تا در فضای کارشناسی رسانه‌ها در مورد آن بحث شود واگر نکته و نقدی در این رابطه وجود دارد، زودتر مطرح و در ابعاد طرح لحاظ شود.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه پلیس با این توجیه ما موافقت کرده است، گفت: پلیس نگران بود که بدون حضور و ایفای نقش پلیس تصمیمی‌اتخاذ شودکه قطعا اینگونه نیست. پلیس از اعضای شورای ترافیک تهران است و قطعا نظرش حائز اهمیت است؛ مخصوصا در مورد اعمال قانون و امور اجرایی مربوط به ترافیک شهر که از این منظر بحث هنوز باز است و بسته نشده است.

وی تاکید کرد: طی هفته آتی موضوع پولی شدن طرح زوج و فرد در شورای ترافیک مطرح می‌شود و پس از اینکه برداشتن محدودیت سابق و ایجاد محدودیت جدید مورد بررسی قرار گرفت، بحث عوارض، لایحه و نرخ‌ها در شورای شهر تهران مطرح می‌شود.

آغاز نخستین پرواز منطقه‌ای هواپیمای ATR

 نخستین پرواز منطقه‌ای هواپیمای ATR هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» بین تبریز و باکو برقرار شد. معصومه اصغرزاده، مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از آغاز پروازهای ناوگان ATR این هواپیمایی میان دو شهر تبریز و باکو خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مبنی بر برقراری پروازهای منطقه‌ای از استان‌های مرزی به کشورهای همسایه، نخستین پرواز دیروز از فرودگاه شهید مدنی تبریز به فرودگاه حیدر علی‌اف باکو انجام شد. وی ادامه داد: هواپیمای ATR سری ۶۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» با رجیستر EP-ITC این پرواز را انجام داد. به گفته اصغرزاده، از این پس پروازهای منطقه‌ای ایران‌ایر به مقصد جمهوری آذربایجان، دوشنبه و پنجشنبه هر هفته در قالب پروازهای تهران-تبریز-باکو-فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه امام‌خمینی (ره) -باکو-تبریز-تهران برقرار خواهد بود.

کاشت هزار اصله درخت در خیابان ولی‌عصر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه هزار اصله درخت ۸ تا ۱۵ ساله تا ۲ هفته آینده در خیابان ولی عصر کاشته می‌شود، گفت: این درختان از اصفهان و قزوین به تهران آورده می‌شوند. به گزارش فارس علی‌محمد مختاری با اشاره به اینکه سال گذشته 740 اصله درخت در محور خیابان ولیعصر کاشته شد، گفت: تمام این درختان کاشته و هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نشده است.به گفته مختاری، ‌درختان جدید جایگزین درختان آفت‌زده و مشکل‌دار می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در خصوص تعداد درختان محور ولیعصر، گفت: آمار آنها را گرفته‌ایم و اعلام می‌کنم تمام درختان این محور شناسنامه‌دار هستند.

پرداخت بدهی پیمانکاران شهرداری بر اساس اولویت

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پرداخت بدهی پیمانکاران شهرداری بر اساس اولویت انجام می‌شود، گفت: اغلب پیمانکاران از سال 91 از شهرداری تهران طلب دارند.

وی گفت: مدیریت قبلی به صورت قطره‌چکانی بدهی‌ها را پرداخت می‌کرد در حال حاضر هم بیشتر پیمانکاران جزو که طلب آن زیر یک میلیارد تومان بوده پرداخت شده و این پرداخت‌ها بر اساس اولویت صورت می‌گیرد.شاید در مدیریت قبلی رابطه‌ها در دریافت مطالبات تأثیرگذار بوده است و کسانی که مانده‌اند کمترین رابطه را داشتند.‌تلاش می‌کنیم به تدریج و بر اساس اولویت بدهی‌ها را پرداخت کنیم. خداکرمی با بیان اینکه شکایات زیادی از سوی پیمانکاران داریم، گفت: برای پرداخت بدهی این افراد هم بر اساس اولویت و به تدریج بدهی‌ها پرداخت می‌شود.

 

ارسال نظر