چهره‌های استانی

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۴۱

چک‌های داروخانه‌داران در حال برگشت‌ خوردن است

Taadol-11-3خراسان رضوی| رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: چک‌های داروخانه‌داران در حال برگشت‌ خوردن است و قدرت خرید داروخانه‌ها کاهش پیدا کرده است. علی‌رضا شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت داروخانه‌های استان و مسائل و مشکلات آنان، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت داروخانه‌ها مناسب نیست و اکثر شرکت‌های بیمه ماه‌هاست پرداختی به داروخانه‌ها انجام نداده‌اند. با این وجود ما به عنوان مسوول از داروخانه‌ها خواستیم این شرایط را تحمل کنند تا به مردم فشار نیاید.

شهریاری تصریح کرد: از مسوولان انتظار داریم و بارها به آنها گفته‌ایم هرچه سریع‌تر مشکل نقدینگی داروخانه‌ها را حل کنند. چک‌های داروخانه‌داران در حال برگشت‌ خوردن است و قدرت خرید داروخانه‌ها کاهش پیدا کرده است. وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های توزیع دارو پیش‌تر داروها را با شرایط بازپرداخت طولانی‌مدت به داروخانه‌ها می‌فروختند، اما هم‌اکنون زمان بازپرداخت‌ها را کوتاه کرده‌اند و داروها را با بازپرداخت‌های یک تا حداکثر سه‌ماهه به داروخانه‌ها می‌فروشند که این مساله مشکلات زیادی را برای همه داروخانه‌ها ایجاد کرده است.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی بیان کرد: پیگیر حل مشکلات داروخانه‌ها هستیم و قرار شده است دیدارهایی با مسوولان استانی و کشوری در این زمینه داشته باشیم تا مشکل را حل کنیم.

تلاش برای افزایش دو برابری درآمد خانوارهای عشایری

Taadol-11-4فارس| معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور عشایر خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی سازمان امور عشایر کشور افزایش دو برابری درآمد خانوارهای عشایری تا پایان برنامه ششم توسعه است.

قندالی دیروز در حاشیه بازدید از مناطق عشایری شهرستان لارستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تنها با طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در برخی نقاط 60 ملیون ریال به درآمد سالانه خانوارهای عشایری اضافه شده است، افزود: در حوزه معیشت عشایر نیز بهره‌وری از منابع را در دستور کار قرارداده‌ایم. او خاطرنشان کرد: هر چند وظیفه اصلی این سازمان ارایه خدمات به کوچندگان عشایری است ولی هر جا که عشایر داوطلب باشند ما حاضریم مناطق اسکان را مطالعه و زیر ساخت‌ها را آماده کنیم. رییس سازمان امور عشایر وجه به اشتغال پایدار عشایر و تنوع اشتغال آنان را از اولویت نخست در برنامه‌ریزی‌ها بر شمرد و اظهار کرد: کسانی‌که آماده‌اند در فعالیت‌های تولیدی کار کنند تسهیلات با کارمزد 4درصد و بازپرداخت 5 ساله دریافت می‌کنند.

قندالی طرح ویژه ارایه خدمات آموزشی را یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان معرفی کرد که در سال جاری 110 هزار نفراز بهره‌برداران عشایری را در 6 استان کشور زیر پوشش آموزش‌های ترویجی، مهارتی قرار خواهد داد.

سنگ‌خام ایران با برند چین صادر می‌شود

Taadol-11-5اصفهان| دبیرکمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه نبود آینده‌نگری بازار سنگ را با رکود مواجه کرد، گفت: سنگ خام ایران را با برند دیگر کشورها ازجمله چین به کشورهای کانادا و امریکا صادر می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان شهریار شعبانی در خصوص رکود بازار سنگ، اظهار کرد: در یک برهه زمانی با توسعه ساخت‌وساز مسکن مهر، بازار داخلی سنگ رشد کرد، اما با افزایش مسکن میزان ساخت‌وساز و تقاضا کمتر شد. به این ترتیب نبود برنامه و آینده‌نگری صحیح، بازار سنگ را با رکود مواجه کرد.

او با بیان اینکه تولید واحدهای توسعه‌یافته بهره‌برداری سنگ، تنها جوابگوی بازار داخلی است، تأکید کرد: منابع و معادن سنگ کشور، ظرفیت لازم برای تولید سنگ را دارند، بنابراین برای اتصال به دهکده جهانی و افزایش صادرات، باید فضای کار برای تولید بیشتر مهیا شود.

دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کیفیت و سایز محصولات سنگ مورد متقاضی جهان متفاوت است، ادامه داد: بنابراین تجهیزات، ماشین‌آلات مدرن و سرمایه کافی برای صادرات محصولات باکیفیت ضرورت دارد.

او با بیان اینکه کشور پتانسیل کافی برای صادرات سنگ را دارد، اما هنوز در دنیا مطرح نشده است، تصریح کرد: البته سنگ خام به کشور چین صادر می‌شود و در آنجا سنگ خام، برش خورده و باکیفیت بالا در جهان عرضه و شناخته می‌شود. به این ترتیب تقاضا و فروش سنگ کشور نیز افزایش می‌یابد.

قطع درختان برای ساخت مونوریل زمخت کرمانشاه

Taadol-11-6کرمانشاه| استاندار کرمانشاه با ابراز تاسف از تصویب منوریل برای کرمانشاه، گفت: واقعا ناراحت‌کننده است که به جای آن درخت‌های زیبا یک سری ستون‌های بتنی و خشن و زمخت ساخته و سیمای شهر به هم ریخته شده، اما در نهایت چاره‌ای نیست و باید این پروژه که تا این مرحله از کار پیش رفته ادامه داده شود.

هوشنگ بازوند با اشاره به لزوم ساخت پروژه قطار شهری، گفت: باتوجه به مطالعات صورت گرفته و افزایش جمعیت و نیاز به یک سیستم حمل ونقل ریلی شهری، این پروژه باید هرچه سریع‌تر ساخته شود.

او افزود: قطعا مطلوب ما برای شهری مثل کرمانشاه ساخت مترو بود، اما از آنجا که در ابتدا منوریل برای این شهر تصویب شد و بخشی از کارهای آن نیز صورت گرفته بود، باید این پروژه ادامه داده می‌شد که در نهایت مصوب شد ادامه آن بصورت پروژه قطار شهری باشد.

استاندار کرمانشاه در خصوص اظهارنظر برخی اعضای شورای شهر کرمانشاه مبنی بر عدم اختصاص بودجه برای ادامه این پروژه، گفت: این اظهارنظرها کاملا شخصی است و اگر اعضای شورای شهر که برخی از آنها در همان دوره تصویب منوریل مجددا سرکار بودند می‌خواستند کاری کنند، باید همان موقع انجام می‌دادند و همان زمان مانع انجام این پروژه می‌شدند.

راهبردهای اجرایی شهرداری برای افزایش خدمات عمومی

Taadol-11-7البرز| شهردار کرج بر ضرورت افزایش میادین مرکزی میوه و تره بار در شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار تعادل در کرج، علی اصغر کمالی‌زاده، اظهار کرد: کرج با کمبود میدان مرکزی میوه و تره بار مواجه است و باید به فکر راه‌اندازی میادین جدید در شهر باشیم.

او با اشاره به اثرگذاری این تصمیم بر شاخص‌های ترافیکی شهر ادامه داد: با راه‌اندازی دو یا سه میدان جدید، تمرکز از میدان مرکزی محمد شهر برداشته می‌شود و شاهد کاهش ترافیک و تردد خودروهای حمل میوه و سبزی در آن محدوده خواهیم بود.

کمالی‌زاده افزود: با توجه به نتیجه بخش بودن اجرای این طرح در برخی شهرها، در فاز اول به دنبال راه‌اندازی یک میدان با تجهیزات و امکانات ویژه مثل سردخانه و... در غرب شهر هستیم.

شهردار کرج با اشاره به ظرفیت استان در تولید میوه و سبزی توضیح داد: البرز یکی از قطب‌های صادرات میوه در کشور است و ظرفیت‌ ویژه‌ای در این بخش دارد و به نظر می‌رسد راه‌اندازی یک میدان میوه و تره‌بار در کنار فرودگاه پیام بتواند در به فعلیت رساندن بخشی از این ظرفیت موثر باشد.

کمالی‌زاده ابراز کرد: با راه‌اندازی این میدان، علاوه براینکه فرآیند صادرات میوه و سبزی از استان با سهولت و کیفیت بهتری انجام می‌شود، سرویس‌دهی به شهر نیز با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

 

ارسال نظر