چهره‌های استانی

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۳۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۵۸۸۷

2700 واحد مسکن «امید»  در کرمانشاه ساخته می‌شود

Taadol-11-3کرمانشاه| مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از ساخت 2764 واحد مسکونی در بافت های فرسوده استان در قالب طرح مسکن «امید» خبر داد.به گزارش ایسنا، مسعود شریفی دیروز درجمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ طرح جامع اقدام بازآفرینی گفت: این طرح در دو بخش قرار است اجرایی شود که یک بخش آن طرح مسکن «امید» برای بهسازی و نوسازی ساختمان های واقع در بافت‌های فرسوده است.وی افزود: بخش دیگر طرح نیز شامل خدمات زیربنایی، روبنایی و پروژه های توانمندسازی بافت های فرسوده است .شریفی گفت: قرار است در سال جاری 100 هزار واحدمسکونی در قالب طرح مسکن “امید” در سطح کشور ساخته شود که از این تعداد تعهد ساخت 2764 واحد برای استان کرمانشاه است. او  افزود: سازندگان واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده در قالب این طرح از وام مسکن 40 میلیون تومانی با سود 9 درصد برخوردار شده و در صورت تمایل وام 70 میلیونی دیگری نیز با 18 درصد سود که بعد از دو سال باید بازپرداخت شود به آنها تعلق می گیرد.

اختصاص 170هزار میلیارد ریال به اشتغال عشایر و روستاییان

Taadol-11-4کاشان| مشاور وزیر و مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نزدیک به 170 هزار میلیارد ریال در راستای حمایت از اشتغال پایدار در مناطق عشایری و روستایی کشور اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، علاءالدین ازوجی دیروز در جمع خبرنگاران کاشان افزود: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در اختیار کمیته فنی کارگروه اشتغال استان ها قرار خواهد گرفت. این اعتبار که هم اکنون در مرحله تصویب، امضای قرارداد و پرداخت است ، از طریق چهار بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرین پرداخت می شود.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته و اعلام متقاضیان اشتغال، با این اعتبارها افزون بر 200 هزار شغل پایدار جدید ایجاد خواهد شد. او همچنین از تشکیل کارگروه نظارت در استان ها برای رصد اجرای این طرح ها خبر داد و گفت: همه سرمایه گذاران طرح های عشایری و روستایی موظف هستند تا اشتغال متعهد شده را محقق کنند.

سرانه خدمت کمیته امداد چقدر است

Taadol-11-5خراسان شمالی| قائم مقام کمیته امداد گفت: افرادی باعث ایجاد وضعیت بد اقتصادی شده اند و در این وضعیت جامعه به دو طبقه هزاری‌ها و میلیاردی‌ها تقسیم شده است.به گزارش تسنیم، سید منصور برقعی دیروز در آئین تکریم و معارفه مدیران کل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار داشت: 95 درصد شهدا از خانواده‌های محروم جامعه بودند و این افراد باید به‌عنوان برترین‌های نظام اسلامی معرفی شوند. در کمیته امداد با کلمه مددجو مخالف هستیم چراکه قائلیم تمام انقلاب به مدد این افراد باقی مانده است.برقعی با انتقاد از ایجاد اوضاع اقتصادی نامناسب برای بسیاری از افراد جامعه  خاطرنشان کرد: برخی عرصه خدمت کمیته امداد را گسترش می‌دهند که نمی‌شود از آن‌ها تقدیر کرد. برخی‌ها فقر را گسترش می‌دهند و افراد را نیازمند به خیرین می‌کنند.قائم مقام کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)  گفت: سرانه خدمت امداد برای هر نفر حدود 2 میلیون تومان در سال است. فعل و انفعالات اقتصادی مانند چند ماه اخیر که سیل ایجاد فقر آمده را با خود آورد باعث شده این سرانه بی‌ارزش شود.

بانک‌ها فشار نیاورند ؛ مردم توان پرداخت اقساط را ندارند

Taadol-11-6یزد| نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بانک‌ها باید از فشار به مردم در شرایط فعلی اقتصادی پرهیز کنند گفت: مردم الان با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند و نباید به این مشکلات اضافه کرد. به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی دیروز در دیدار با مدیران بانک‌های استان یزد اظهار داشت: در این شرایط سخت اقتصادی مردم برای جبران هزینه‌های مالی خود به بانک‌ها مراجعه می‌کنند تا بتوانند وام دریافت کرده و بخشی از مشکلاتشان را رفع کنند ولی برخی از این مردم توانایی پرداخت اقساط در زمان معین را ندارند. نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: شخصی به من مراجعه کرد که وام دریافت خودرو برای کار ، خریداری کرده بود، ماشین وی خراب شد و نتوانست به کار خود ادامه دهد، بانک هم اقدام به فشار آوردن و مصادره اموال او کرده بود.

ناصری یزدی تصریح کرد: این اصلا درست نیست که در چنین شرایطی بانک‌ها به مردمانی که با هزار مشکل روبرو هستند فشار بیاورند، در حالی که مبلغ وام آنها نسبت به بسیاری از تسهیلات دیگر خیلی پایین است.

تکمیل یک میلیون واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید

Taadol-11-7قم| قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت:با تلاش و پیگیری در دولت تدبیر و امید یک میلیون و 90 واحد مسکن مهر تکمیل شد. به گزارش ایسنا ، احمد اصغری مهرآبادی دیروز در جلسه شورای مسکن استان قم عنوان کرد: با وجود مشکلات مالی در دولت اغلب واحدهای مسکن مهر در سال‌های اخیر تکمیل شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: از میان 1 میلیون و 700 هزار مسکن مهر با تلاش و پیگیری در دولت تدبیر و امید یک میلیون و 90 واحد مسکن تکمیل شد. او تصریح کرد:به طور کلی از میان 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی مهر تا کنون 1 میلیون و 985 واحد واگذار شده است و امیدواریم تا پایان سال 98 بتوانیم باقی واحدهای مسکونی را واگذار کنیم.

مهرآبادی در مورد مسکن مهر در قم خاطرنشان کرد: از 43 هزار و 500 واحد مسکن در قم تنها 300 واحد مسکونی باقی مانده که تا دهه فجر به اتمام می رسد.

 

ارسال نظر