چهره‌های استانی

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۰۶

حال مردم را در قیمت‌گذاری اجناس مراعات می‌کنیم

Taadol-11-3قزوین| معاون اقتصادی استاندار گفت: ماموریت به تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی داده شده است که به صورت ویژه در شب یلدا نظارت و کنترل بیشتری در قیمت‌ها داشته باشند. منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: با توجه به اینکه در شب یلدا، میزان مصرف مردم در برخی از کالاها بالا خواهد بود، تمهیدات لازم در سطح بازار استان فراهم شده که در اولین گام هیچ گونه کمبودی را از لحاظ تامین میوه، گوشت قرمز، مرغ و مخصوصا آجیل در سطح بازار نداشته باشیم. رییس ستاد تنظیم بازار در ادامه گفت: مردم هیچ گونه کمبودی در سطح بازار مخصوصاً شب یلدا نخواهند داشت و از لحاظ کیفیت و قیمت هم مراعات حال مردم را نیز خواهیم کرد. معاون اقتصادی استاندار در ادامه افزود: ماموریت به تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی داده شده است که به صورت ویژه در این شب‌ها نظارت و کنترل بیشتری در قیمت‌ها داشته باشند.

حبیبی افزود: با توجه به اینکه در سطح کشور ما نیز شاهد سیر نزولی ارز هستیم توقع داریم که بازار هم به بهانه کاهش ارز عکس العمل نشان دهد، اگرچه خیلی از کالاهایی که در سطح بازار است خیلی به ارز مربوط نبوده ولی به بهانه افزایش ارز، قیمت‌ها را هم افزایش دادند. با توجه به کاهش ارز پیش بینی ستاد تنظیم بازار استان این است که سیر کاهشی قیمت‌ها را خواهد داشت. رییس ستاد تنظیم بازارگفت: رکودی در سطح بازار نیز شاهد هستیم که ناشی از دو چیز است قیمت ارز کاهش پیدا کرده و مردم هم در خریدها تامل کرده و با دقت بیشتری بازار را رصد می‌کنند.

دولت در تلاطمات بازار کنار رانندگان می‌ماند

Taadol-11-4کردستان| معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور وابسته به سیستم حمل و نقل آن است و با بی‌توجهی به اقتصاد حمل و نقل، با رکود رشد اقتصادی مواجه هستیم. حسین فیروزی در مراسم گرامیداشت ۲۶آذر روز حمل و نقل، در جمع رانندگان استان، اظهار کرد: توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور وابسته به سیستم حمل و نقل آن است وبا  بی‌توجهی به اقتصاد حمل و نقل، با رکود رشد اقتصادی مواجه هستیم. او اضافه کرد: در شرایطی که کشور درگیر جنگ نرم ناشی از تحریم‌های اقتصادی است، فعالان اقتصادی از جمله رانندگان و کامیونداران، مانند سربازانی فداکار در این جنگ پایدار ایستاده‌اند.

فیروزی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها، جنگ علیه تک تک مردم ایران است که اثرات آن کمتر از ریختن بمب بر سر مردم نیست و اگر بتوانیم ثروت‌های معنوی و سرمایه‌های اجتماعی مان را تقویت کنیم در این جنگ نیز پیروز خواهیم شد. معاون اقتصادی استاندار در ادامه توسعه راه‌ها به ویژه راه‌های کردستان را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در این حوزه عنوان کرد.

فیروزی همچنین اتمام حفر تونل باغان مسیر سنندج مریوان و وجود مرز باشماق را زمینه ساز توسعه حمل و نقل و استفاده بهتر از ظرفیت مرز دانست.

او همچنین به سفر اخیر استاندار کردستان و هیات اقتصادی همراه به سلیمانیه اشاره کرد و گفت: توسعه مبادلات مرزی محور مذاکرات بود تا کردستان و مرز باشماق به شاهراهی میان ایران با عراق و سوریه تبدیل شود. در ادامه مراسم معاون استاندار به تلاطمات وارده به بازار ناشی از نابرابری قیمت دلار و ریال اشاره و تاکید کرد: برای رفع مشکلات زمان لازم است و بدون تردید دولت در این زمینه در کنار شما و همکار شماست.

تولیدکنندگان مرغ  گوش مردم را بریدند

Taadol-11-5تهران| رییس اتحادیه پرنده و ماهی تهران گفت: افزایش قیمت مرغ تا 13 هزار تومان درواقع سوءاستفاده یک هزار و 200 تومانی تولیدکنندگان از بازار است و با این قیمت در حال بریدن گوش مصرف‌کنندگان هستند. مهدی یوسف خانی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: اینک با همکاری متولیان در حال تلاش هستیم تا ببینیم چطور می‌توان قیمت را کاهش داد.

او از جمله علت‌های افزایش بیش از اندازه قیمت مرغ در بازار را کاهش تولید و عرضه در بازار اعلام کرد و گفت: کاهش تولید ناشی از گرانی جوجه، ذرت، کنجاله سویا و تخم مرغ مادر بوده است.

رییس اتحادیه پرنده و ماهی تهران مدعی است که افزایش قیمت مرغ در بازار به سقف رسیده و با شرایط کنونی دیگر امکان افزایش قیمت مرغ در بازار بیش از میزان کنونی وجود ندارد.

یوسف خانی در عین حال قیمت منطقی مرغ زنده در بازار را هفت هزار و 500 تومان و مرغی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد را 11 هزار و 800 تومان اعلام کرد. به گفته رییس اتحادیه پرنده و ماهی تهران، افزایش قیمت مرغ بیش از مبلغ اعلام شده باعث اجحاف در حق مردم می‌شود.

یوسف خانی اظهارامیدواری کرد که با اقدامات در دستور کار زمینه کاهش قیمت مرغ در بازار فراهم آید. او در پایان با اشاره به قیمت تخم مرغ در بازار گفت: قیمت تخم مرغ در بازار برخلاف نرخ مرغ کاهش یافته و اکنون با قیمت هر شانه 20 هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نیز در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها اعلام کرد که قیمت کنونی مرغ در بازار ملاک قیمت‌گذاری در بازار نیست.

۶۲۰ هزار خانواده جدید؛  تحت پوشش کمیته امداد

Taadol-11-6قم| رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش ۶۲۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد در کشور به دلیل مشکلات اقتصادی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، پرویز فتاح دیروز در دیدار با آیت‌الله سید سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) که در حرم مطهر کریمه اهل بیت انجام شد، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعتبارات داخلی و کمک‌های مردمی، واحدهای مسکونی را برای مددجویان زلزله زده در کرمانشاه احداث کرده و پیش از فصل سرما به آنها تحویل داده است. رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: کمیته امداد فعالیت‌های دشواری را بر عهده دارد زیرا با توجه به شرایط اقتصادی که طی چند ماه گذشته ایجاد شده تعداد افرادی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، افزایش یافته است. او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۲۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند که این امر ناشی از افزایش شرایط اقتصادی موجود است.

او با بیان اینکه سرانه مددجویان کمیته امداد افزایش سه برابری داشته است، افزود: متأسفانه با وجود تورم ارزش این مبلغ افزایش داده شده بود ولی طی سال جاری کاهش یافته است. رییس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با بیان اینکه طی امسال ۲ نوبت سبد کالا میان مددجویان کمیته امداد توزیع می‌شود، افزود: با توزیع سبد کالا بخشی از فشار اقتصادی به قشرهای آسیب‌پذیر کاهش می‌یابد. وی بیان کرد: انفاق‌های مردم از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است. فتاح با اشاره به افزایش کمک‌های مردمی به محرومان و مددجویان با وجود شرایط اقتصادی افزود: خوش حساب‌ترین مراجعین به بانک‌ها مددجویان کمیته امداد هستند و همچنین در ازدواج آمار بالا و در طلاق آمار پایینی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیریت برداشت سفره‌های آب زیرزمینی با مشارکت کشاورزان

Taadol-11-7یزد| معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد در نشست مشترک با بهره‌برداران چاه‌های کشاورزی اردکان گفت: بخش قابل توجهی از آب مصرفی در کشور و استان که البته در همین دشت نیز واقع شده مربوط به بخش کشاورزی است و صرفه‌جویی و مدیریت بهینه مصرف آن با مشارکت همه‌ بهره‌برداران به ویژه کشاورزان میسر خواهد شد . به گزارش ایسنا، « سید محمد طباطبایی» در این نشست با تاکید بر حفاظت از منابع آبی تجدیدناپذیر، تصریح کرد: آب به عنوان مایه حیات یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های در اختیار بشر است که باید برای حفظ و پایداری آن نسبت به حفاظت از منابع آبی موجود تلاشی دوچندان کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط بحرانی دشت بزرگ یزد - اردکان از مهریز تا انتهای چاه افضل ادامه‌دار است، گفت: افت سالانه 48 سانتی‌متر آب در دشت یزد - اردکان نشان از برداشت‌ بیش از ظرفیت آب‌های زیرزمینی در منطقه دارد و در صورت عدم مدیریت جدی خطری جبران‌ناپذیر را به دنبال خواهد داشت. وی افزود: بخش قابل توجهی از آب مصرفی در کشور و استان که البته در همین دشت نیز واقع شده مربوط به بخش کشاورزی است و صرفه‌جویی و مدیریت بهینه مصرف آن با مشارکت همه‌ بهره‌برداران به ویژه کشاورزان میسر خواهد شد.

این مسوول وضعیت قنات‌های موجود در دشت یزد اردکان را به دلیل افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی، بسیار بغرنج توصیف کرد و گفت: اکثر قنوات این دشت مخصوصاً در شهرستان اردکان خشک و به جای آن چاه حفر شده است .

طباطبایی هدف از اجرای طرح «احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی» را مدیریت برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی با مشارکت کشاورزان عنوان کرد .

 

 

ارسال نظر